Is online shopping a trick or treat? Understanding the perceptions of generation Z towards purchasing through tourism e-commerce platforms

john-2FPjlAyMQTA-unsplash

 

Α. Ο τίτλος του άρθρου
Ο τιτλος του άρθρου είναι: “Is online shopping a trick or treat? Understanding the perceptions of generation Z towards purchasing through tourism e-commerce platforms”.
Και στα ελληνικά είναι: “Είναι οι ηλεκτρονικές αγορές ένα κόλπο ή κέρασμα; Κατανοώντας τις αντιλήψεις της γενιάς Ζ ως προς τις αγορές μέσω τουριστικών πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου.

Β. Ενεργός σύνδεσμος που να οδηγεί στο άρθρο
Ενεργό Link άρθρου: https://www.scopus.com/pages/publications/85205969345 

Γ. Το citescore του περιοδικού και η λέξη κλειδί που χρησιμοποιήθηκε στην αναζήτηση του
Το περιοδικό είναι το : Asian Journal of Business Research και το Citescore είναι : 2.4.
Η λέξη κλειδί που χρησιμοποίησα είναι: Tourism e-commerce.

Δ1. Τι προσπαθεί να βρει το άρθρο;
Το παρόν άρθρο προσπαθεί να κατανοήσει το πως αντιλαμβάνεται η γενιά Ζ, δηλαδή οι νέοι που έχουν γεννηθεί μεταξύ του 1997 και του 2012, τις τουριστικές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου στην Μαλαισία. Ειδικότερα, αναζητά τον ρόλο που διαδραματίζουν παράγοντες όπως η αναγνωρισιμότητα της μάρκας, η αντιλαμβανόμενη ποιότητα των υπηρεσιών, η ευκολία χρήσης, καθώς και το αίσθημα της εμπιστοσύνης.

Δ2.  Μεθοδολογία έρευνας του άρθρου
Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ενός ερωτηματολογίου με 24 ερωτήσεις. Οι συμμετέχοντες σε αυτή ήταν νέοι μεταξύ 18 και 25 ετών από ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα στο Sarawak της Μαλαισίας.Η στατιστική ανάλυση των 162 έγκυρων απαντήσεων τους έγινε με την μέθοδο PLS-SEM (Partial Least Squares Structural Equation Modeling) μέσω του λογισμικού WarpPLS 8.0. Μετά την συλλογή των δεδομένων από το ερωτηματολόγιο πραγματοποιήθηκε μία πληθώρα ελέγχων για την εγκυρότητα του μοντέλου μέτρησης και έπειτα πραγματοποιήθηκε ο έλεγχος των υποθέσεων. 

Δ3. Τα ερωτήματα που θέτει (ερωτηματολόγιο)
Οι 24 ερωτήσεις του ερωτηματολογίου δυστυχώς δεν παρατίθενται στο άρθρο. Ωστόσο, είναι εμφανές ότι σχετίζονταν με την αντίληψη των συμμετεχόντων όσον αναφορά την αναγνωρισιμότητα της μάρκας, την ποιότητα των υπηρεσιών, την ευκολία χρήσης της πλατφόρμας, τη χρησιμότητα, το αίσθημα της εμπιστοσύνης, τη στάση τους προς το online shopping και την πρόθεση τους να αγοράσουν.

Δ4. Αποτελέσματα
Η πλειοψηφία των υποθέσεων που έγιναν στην παρούσα μελέτη βρέθηκαν ορθές. Συγκεκριμένα, βρέθηκε ότι η αναγνωρισιμότητα της μάρκας και η αντιλαμβανόμενη ποιότητα επηρεάζουν θετικά την εμπιστοσύνη. Παράλληλα, τα αποτελέσματα έδειξαν πως η εμπιστοσύνη οδηγεί σε μία θετική στάση και αυξάνει την πρόθεση αγοράς. Παρομοίως, βρέθηκε πως μία θετική στάση αυξάνει και την πρόθεση αγοράς. Ένα σημαντικό εύρημα ήταν το ότι η εμπιστοσύνη των πελατών στις πλατφόρμες είχε μια σημαντική θετική επίδραση στη σχέση μεταξύ της στάσης τους και της πρόθεσης αγοράς. Δηλαδή, η επίδραση της θετικής στάσης ενός πελάτη στην πρόθεση αγοράς είναι ισχυρότερη όταν υπάρχει εμπιστοσύνη.

Ωστόσο, δεν επαληθεύτηκαν όλες οι υποθέσεις. Αναλυτικότερα, βρέθηκε πως η ευκολία χρήσης δεν επηρεάζει την εμπιστοσύνη των νέων. Αυτο πιθανόν οφείλεται στο γεγονός πως η γενιά Ζ είναι αρκετά εξοικειωμένη με την τεχνολογία. Και τέλος, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η αντιλαμβανόμενη χρησιμότητα επίσης δεν επηρεάζει την εμπιστοσύνη, καθώς οι πλατφόρμες διαθέτουν αρκετά όμοιες λειτουργίες.

Εν συντομία τα αποτελέσματα φαίνονται στον παρακάτω πίνακα: 

Δ5. Τελικά Συμπεράσματα
Το κύριο συμπέρασμα αυτού του άρθρου είναι το εξής:
Πολλοί παράγοντες επηρεάζουν την αγοραστική συμπεριφορά της γενιάς Ζ, με την εμπιστοσύνη να αποτελεί έναν κύριο παράγοντα.
Επιπροσθέτως, συμπεραίνεται πως μελετώντας το τρόπο με τον οποίο η γενιά Ζ αλληλεπιδρά με το τουριστικό ηλεκτρονικό εμπόριο δύναται να αναδειχθεί η θετική επίδραση του ψηφιακού μετασχηματισμού στον τουριστικό τομέα και να βελτιωθεί περαιτέρω η εμπειρία των τουριστών.

Δ6. Προσωπικές σκέψεις, ιδέες, προτάσεις σχετικά με την έρευνα.
Το παρόν άρθρο ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον. Η γενια Ζ αποτελεί μία γενιά η οποία έχει μεγαλώσει παράλληλα με το διαδίκτυο και η συμπεριφορά της σε αυτό διαφέρει από αυτή των άλλων γενεών. Επίσης, με την πάροδο των χρόνων αποκτά όλο και μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη καθώς τα άτομα που ανήκουν σε αυτή ενηλικιώνονται. Έτσι, θεωρώ πως οι μελέτες γύρω από αυτή γενικά είναι αρκετά χρήσιμες και ενδιαφέρουσες. Ωστόσο, επειδή υπάρχουν αρκετές πολιτισμικές διαφορές, θα ήθελα να δω μία παρόμοια μελέτη στην Ευρώπη και με μεγαλύτερο δείγμα ώστε η εγκυρότητα της να είναι όσο το δυνατόν καλύτερη.



There are no comments

Add yours

wpChatIcon