Φοιτητές και καθηγητές του Τμήματος Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου, μιλάνε για την εμπειρία και τα προβλήματα τους μέσω τηλεκπαίδευσης.
Μεγάλες αλλαγές έφερε η ξαφνική άφιξη του κορονοϊού στην χώρα μας. Ο κατ’ οίκον περιορισμός και η αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, δημιούργησε νέες ανάγκες και ευκαιρίες στον χώρο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Λόγω των εκτάκτων συνθηκών που βιώνει η χώρα τους τελευταίους μήνες, το Υπουργείο Υγείας οδήγησε σχολεία και πανεπιστήμια να λειτουργήσουν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Το Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου, ως πιο εξοικειωμένο τμήμα με τα ψηφιακά μέσα, έφερε εις πέρας διαδικτυακά και με επιτυχία την διεξαγωγή τόσο των θεωρητικών όσο και των εργαστηριακών μαθημάτων. Υπήρχε μεγαλύτερη θετική ανταπόκριση από τους φοιτητές σε σύγκριση με τα δια ζώσης μαθήματα. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση γινόταν μέσω της πλατφόρμας Zoom.
Ωστόσο η συμμετοχή των φοιτητών στα εξ αποστάσεως μαθήματα δεν ήταν για όλους τόσο εύκολη διαδικασία. Ένα ποσοστό των φοιτητών αντιμετώπιζε προβλήματα σύνδεσης στο διαδίκτυο, τεχνικά προβλήματα και ένα άλλο δεν είχε καθόλου πρόσβαση σε ηλεκτρονικούς ή φορητούς υπολογιστές. Έτσι παρακολουθούσαν τα μαθήματα μόνο μέσω του κινητού τηλεφώνου, με συνέπεια να μην μπορούν να εργαστούν και να μελετήσουν τις μέρες της καραντίνας.
Ωστόσο, σε ερωτήματα που τέθηκαν απαντούν και καθηγητές του Ιονίου Πανεπιστημίου, οι οποίοι συμμερίζονται την κατάσταση και κατανοούν τις δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Στο ερώτημα σχετικά με την εμπειρία τους, τους τελευταίους μήνες με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση απάντησαν μερικοί καθηγητές του Τμήματος.
Αγγελική Σγώρα: «Η εμπειρία μου είναι θετική. Δόθηκε δυνατότητα και σε φοιτητές που για διαφόρους λόγους δεν διαμένουν στο νησί να παρακολουθήσουν διαλέξεις και εργαστήρια. Ωστόσο η παροχή τηλεματικών υπηρεσιών στους φοιτητές μέσω του διαδικτύου προϋποθέτει αφενός την παροχή πρόσβασης των χρηστών (φοιτητών και καθηγητών) στο δίκτυο, και αφετέρου ισχυρές υποδομές που θα υποστηρίξουν τη λειτουργία τους».
Στάμο Αυγουστάτου: «Θεωρώ ότι για τις μεγαλύτερες ηλικίες όπως οι φοιτητές των πανεπιστημίων είναι μια διαδικασία πιο προσιτή και εφικτή. Ωστόσο η δια ζώσης εκπαίδευση δεν μπορεί να αντικατασταθεί πλήρως».
Κωνσταντίνος Χαλκιόπουλος: «Η εμπειρία μου τους τελευταίους μήνες ήταν συνολικά θετική, η ανταπόκριση των ενδιαφερομένων ήταν εξαιρετική, η απόδοση της μαθησιακής διαδικασίας φαίνεται να είναι σε ανεκτά επίπεδα όχι όμως επαρκής λόγω της έλλειψης της δια ζώσης επικοινωνίας. Με βάση τα προαναφερόμενα πιστεύω τελικά ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση πρέπει να συνδυάζεται στο πλαίσιο πάντα μιας ολοκληρωμένης μικτής εκπαιδευτικής παράλληλης διαδικασίας».
Τέλος, μας επιβεβαιώνουν πως το μεγαλύτερο ποσοστό των προβλημάτων των φοιτητών στο να συμμετέχουν στα εξ αποστάσεως μαθήματα καθώς και στις εργασίες, σχετίζονταν με την κακή σύνδεση του διαδικτύου και μη διαθέσιμου ηλεκτρονικού ή φορητού υπολογιστή.
Ακόμη και καθηγητές αντιμετώπιζαν προβλήματα καθ’ όλη την διάρκεια της τηλεκπαίδευσης. Για παράδειγμα η διδάσκουσα Αγγελική Σγώρα αντιμετώπιζε πρόβλημα υποβαθμισμένης ποιότητας λόγω της υπερφόρτωσης του δικτύου.
Τέλος και οι εξετάσεις θα διεξαχθούν ηλεκτρονικά και αναμένουμε νεώτερα για τον τρόπο και την υπηρεσία που θα χρησιμοποιήσουν οι φοιτητές.
Φοιτητές του τμήματος, μας μιλούν για την εμπειρία και την γνώμη τους από την τηλεκπαίδευση, καθώς και τα προβλήματα που αντιμετώπιζαν.
Οι εικόνες και το βίντεο καταγράφηκαν με άδεια του καθηγητή Κωνσταντίνου Χαλκιόπουλου.
Πηγές:
Άντα Γαλάνη