Effectiveness and User Experience of Virtual Reality for Social Anxiety Disorder: Systematic Review

Αποτελεσματικότητα και εμπειρία χρήστη της εικονικής πραγματικότητας για την κοινωνική αγχώδη διαταραχή : Συστηματική ανασκόπηση

https://researchoutput.csu.edu.au/ws/portalfiles/portal/448365586/446998825_Published_article.pdf

ΜΑΡΙΑ ΠΟΥΛΟΥ dmc2022156

Τι προσπαθεί να βρει το άρθρο.
Το άρθρο προσπαθεί να εξετάσει την αποτελεσματικότητα και την εμπειρία χρήστη των παρεμβάσεων εικονικής πραγματικότητας (VR) για τη θεραπεία της κοινωνικής αγχώδους διαταραχής (Social Anxiety Disorder, SAD). Συγκεκριμένα, επιδιώκει να αξιολογήσει πόσο αποτελεσματικές, ασφαλείς, εύχρηστες και αποδεκτές είναι αυτές οι παρεμβάσεις και να εντοπίσει τα ποσοστά διακοπής της θεραπείας, για να προσφέρει συστάσεις για μελλοντική έρευνα.

Μεθοδολογία έρευνας του άρθρου
Κριτήρια επιλεξιμότητας : Συμπεριλήφθηκαν μελέτες με συμμετέχοντες διαγνωσμένους με SAD που χρησιμοποίησαν VR τεχνολογία. Οι μελέτες έπρεπε να είναι δημοσιευμένες μετά το 2012 και να περιλαμβάνουν μέτρα αποτελεσματικότητας και εμπειρίας χρήστη.
Στρατηγική αναζήτησης: Αναζητήθηκαν βάσεις δεδομένων όπως Cochrane Library, Emcare, PsycINFO, PubMed, ScienceDirect, Scopus και Web of Science, χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά σχετικές με VR και κοινωνικό άγχος.
Επιλογή άρθρων: Αρχικά αφαιρέθηκαν διπλότυπα και στη συνέχεια οι τίτλοι και οι περιλήψεις σκανάρονταν. Η πλήρης εξέταση έγινε σε άρθρα και η τελική επιλογή έγινε βάσει κριτηρίων επιλεξιμότητας.
Εξαγωγή δεδομένων: Δεδομένα εξήχθησαν από έναν κωδικοποιητή και ελέγχθηκαν από δεύτερο κωδικοποιητή, χρησιμοποιώντας τυποποιημένο φύλλο κωδικοποίησης.
Αξιολόγηση ποιότητας: Χρησιμοποιήθηκε το Mixed Methods Appraisal Tool για την αξιολόγηση της ποιότητας των μελετών.

Τα ερωτήματα που θέτει
Αν και το άρθρο δεν αναφέρει συγκεκριμένες ερωτήσεις ερωτηματολογίων, θέτει τα εξής βασικά ερωτήματα:

  • Πόσο αποτελεσματικές είναι οι παρεμβάσεις VR στη θεραπεία της SAD;
  • Είναι οι παρεμβάσεις VR ασφαλείς για τους χρήστες;
  • Πόσο εύχρηστες και αποδεκτές είναι αυτές οι παρεμβάσεις από τους χρήστες;
  • Ποιο είναι το ποσοστό διακοπής της θεραπείας;
  • Ποιες είναι οι κύριες δυσκολίες που αναφέρουν οι χρήστες κατά τη χρήση των παρεμβάσεων VR;
  • Ποια είναι η εμπειρία των χρηστών με τις VR παρεμβάσεις;

Τα αποτελέσματα που έχει βρει

  • Οι VR παρεμβάσεις είναι γενικά αποτελεσματικές στη μείωση των συμπτωμάτων του κοινωνικού άγχους.
  • Τα ποσοστά διακοπής της θεραπείας ήταν χαμηλά (11.36%), παρά την αναφορά κάποιων δυσκολιών όπως η ασθένεια από τον προσομοιωτή και η συναισθηματική δυσφορία.
  • Η εμπειρία χρήστη ήταν γενικά θετική, με αναφορές για την ασφάλεια, την ευχρηστία και την αποδοχή των VR θεραπειών.
  • Υπάρχουν κενά στην έρευνα, όπως η έλλειψη μελετών σε παιδιά και εφήβους με SAD
  • Υπάρχει βελτίωση στα συμπτώματα που διατηρούνται από μία εβδομάδα έως ένα έτος μετά τη θεραπεία.
  • Η χρηστικότητα των VR παρεμβάσεων ποικίλλει, με καλύτερα αποτελέσματα στις ατομικές συνεδρίες σε σύγκριση με τις ομαδικές.

Τα συμπεράσματα

  • Οι παρεμβάσεις VR είναι αποτελεσματικές για τη θεραπεία της SAD στους ενήλικες.
  • Παρά τα χαμηλά ποσοστά διακοπής της θεραπείας, υπάρχουν αναφορές για δυσκολίες στην εμπειρία των χρηστών, όπως ασθένεια από τον προσομοιωτή και συναισθηματική δυσφορία.
  • Υπάρχει έλλειψη μελετών που να εξετάζουν τη VR θεραπεία σε παιδιά και εφήβους με SAD.
  • Υπάρχει ανάγκη για πιο τυποποιημένες αξιολογήσεις των αλληλεπιδράσεων εμπειρίας χρήστη στη VR θεραπεία.

Την προσωπική σας άποψη για το άρθρο και αυτά που διαβάσατε και πως μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην πράξη.

Το άρθρο παρέχει μια χρήσιμη και λεπτομερή ανάλυση της τρέχουσας κατάστασης των παρεμβάσεων VR για τη διαταραχή κοινωνικού άγχους. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι παρεμβάσεις VR είναι υποσχόμενες για τη θεραπεία της SAD, δεδομένου του χαμηλού ποσοστού διακοπής της θεραπείας. Ωστόσο, οι αναφορές για ασθένεια από τον προσομοιωτή και άλλες δυσκολίες εμπειρίας χρήστη υποδεικνύουν την ανάγκη για βελτιώσεις στην τεχνολογία και τη μέθοδο εφαρμογής της.
Στην πράξη, οι ψυχολόγοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις παρεμβάσεις VR ως μια εναλλακτική ή συμπληρωματική θεραπεία για την SAD. Επίσης, η ανάγκη για περισσότερες μελέτες σε παιδιά και εφήβους υποδεικνύει ένα σημαντικό πεδίο για μελλοντική έρευνα , που θα μπορούσε να επεκτείνει τα οφέλη της VR θεραπείας σε μια ευρύτερη πληθυσμιακή ομάδα.