BALE: Ένα Διαδικτυακό Σύστημα Πληροφόρησης Γαστρονομικού Τουρισμού με Χρήση Παιγχιδοποίησης

BALE

ΤΙΤΛΟΣ ΑΡΘΡΟΥ

BALE: Ένα Διαδικτυακό Σύστημα Πληροφόρησης Γαστρονομικού Τουρισμού με Χρήση Παιχνιδοποίησης

ΕΝΕΡΓΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

https://dl.acm.org/doi/full/10.1145/3704391.3704401

 

Κατραντζής Παναγιώτης Αίολος

 

ΤΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΒΡΕΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Σκοπός της έρευνας είναι να δημιουργηθεί μια διαδικτυακή εφαρμογή που χρησιμοποιεί μηχανισμούς παιχνιδοποίησης (gamification)

Το άρθρο προσπαθεί να προσελκύσει τους Τουρίστες που χρησιμοποιούν την εφαρμογή να επισκεφθούν την Πάμπανγκα (μια επαρχία στις Φιλιππίνες) και να εξερευνήσουν την πόλη της μέσα από τον «γαστρονομικό τουρισμό». Επίσης θέλει να απαντήσει στην ερώτηση ‘Πώς μπορούν οι μηχανισμοί παιχνιδοποίησης να βελτιώσουν την εμπειρία του χρήστη και να διδάξουν τους χρήστες σχετικά με τον πολιτισμό των Καπαμπάνγκαν σε μια ιστοσελίδα γαστρονομικού τουρισμού;’

Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ

Η έρευνα του άρθρου γίνεται μέσω παιχνιδοποιημένων εφαρμογών με ψηφιακούς χάρτες που ακολουθούν μια διαδρομή όπως σε βιντεοπαιχνίδια. Με αυτόν το τρόπο οι τουρίστες μπορούν να δουν την τοποθεσία τους πριν καν φτάσουν και χωρίς να βαρεθούν ή να καταλάβουν ότι αυτό αποτελεί μέρος μιας στρατηγικής για την προώθηση του προορισμού.
Για να δουν την επιτυχία της έρευνας χρησιμοποιήθηκε το GUESS-18 (Game User Experience Satisfaction Scale με 18 ερωτήσεις) το οποίο εξέταζε τις 8 βασικές εμπειρίες χρήστη (Απόλαυση, Αισθητική σχεδίαση, Αφοσίωση, Ευκολία στη χρήση, Ποικιλία Χαρακτηριστικών, Ακρίβεια και σαφήνεια οδηγιών, Εκμάθηση και  Κοινωνική Αλληλεπίδραση).

Επίσης, χρησιμοποιήθηκε το Google PageSpeed Insight ώστε να γίνει μια αντικειμενική αξιολογηση του Bale ως προς την θέση σε τεχνολογική κλίμακα και για να βρεθούν προτάσεις για ανάπτυξη στο μέλλον. Όπως, χρησιμοποιήθηκε και Integration Testing για να μαζευτούν και να αξιολογηθούν τα αποτελέσματα του Bale για την κάθε επανεξέταση (επανάληψη).

ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΕΤΕΙ

Δεν υπήρχαν ξεκάθαρα οι ερωτήσεις που έκαναν για το ερωτηματολόγιο GUESS-18. Όμως πάνω σε αυτό βασίστηκαν τα αποτελέσματα των 3 εκδοχών της εφαρμογής τους, όπου όσο η εκδοχή ανέβαινε τόσο βελτιωνόντουσαν τα στοιχεία (π.χ. Απόλαυση, Αισθητική σχεδίαση κλπ.).

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΒΡΕΙ

Η έρευνα σχεδίαση μια ιστοσελίδα που περιέχει ένα παιχνίδι περιπέτειας. Το παιχνίδι του Bale μπορεί να θεωρηθεί ιστορικό παιχνίδι περιπέτειας αφού βάσει τον  χρήστη να τριγυρνάει γύρω-γύρω στον προορισμό και να εξερευνά την περιοχή. Χρησιμοποιήθηκε το Iterative Waterfall Model ώστε να πάρουν την άποψη ισότιμων στο επιστημονικό αυτό πεδίο, που έκαναν παρόμοια έρευνα και ατόμων της έρευνας που πήραν μέρος στο ερωτηματολόγιο Guess-18. Οι έλεγχοι της έρευνας έτρεξαν πολλές φορές σε 3 διαφορετικές εκδόσεις της εφαρμογής. Στην πρώτη έκδοση οι μονάδες σε κάθε αντικείμενο του Guess-18 ήταν κάτω του μετρίου και ιδιαίτερα χαμηλές βρέθηκαν οι μονάδες στις Οδηγίες και στην Αισθητική λόγω του χαμηλού αριθμού διαθέσιμων τοποθεσιών και των επιλογών άσχημου χρώματος. Στην δεύτερη έκδοση, όπου πρόσθεσαν χάρτη παιχνιδιού, ανέβασμα φωτογραφιών και βελτίωσαν τα χρώματα, ανέβασαν οριακά τα αντικείμενα της Αισθητικής, της Κοινωνικής Σύνδεσης και της Ευχαρίστησης αλλά και μείωσαν την Ευχρηστία, και της Επαφή λόγω της πλέον μπερδεμένης διεπαφής. Οι απόψεις σχετικά με την δεύτερη έκδοση οδήγησαν τους προγραμματιστές στην τρίτη έκδοση της εφαρμογής. Σε αυτή την έκδοση προστέθηκαν πράγματα όπως χαρακτήρας που οδηγεί τους παίκτες, κατάσταση κουλτούρας και κατάταξη παικτών. Από αυτές τις αλλαγές, όλα τα αντικείμενα του Guess-18 ανέβηκαν εκτός από την Επαφή του χρήστη με την εφαρμογή, επειδή ένας χρήστης δεν θεώρησε την τρίτη έκδοση όσο κινητική όσο τις άλλες εκδόσεις.

Δηλαδή, το Bale είχε τρεις εκδόσεις όπου έδειξαν συνολικό βαθμό για τις μονάδες στα αντικείμενα του Guess-18: η πρώτη έκδοση 36.81 μονάδες, ενώ η δεύτερη έκδοση είχε 39.42. Η τρίτη έκδοση είχε 49.49 μονάδες συνολικά, δηλαδή 12.7 περισσότερες μονάδες από την πρώτη έκδοση και 10.1 από την δεύτερη έκδοση.

ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ

Η έρευνα συγκεντρώθηκε στην βελτίωση της εμπειρίας χρήστη στην ιστοσελίδα “BALE” μέσα από την παιχνιδοποίηση. Αυτή η ιστοσελίδα σχεδιάστηκε ώστε να εκπαιδεύσει τους χρήστες σχετικά με τον πολιτισμό, την διάλεκτο, και τα εστιατόρια της Παμπάνγκας  μέσω του Google Maps API, για σωστή πλοήγηση. Το παιχνίδι έδωσε βραβεία κάθε λογής στους παίκτες. Αφότου η διαδικασία έγινε πάνω από τρεις φορές, με 20 συμμετέχοντες ηλικίας 18-40,το Bale δέχθηκε πολλές βελτιώσεις και ανέβασε την χρηστικότητά του κατά 1.53 μονάδες από την 1η έκδοση μέχρι την 3η. Η τελική έκδοση έδειξε συνολική αύξηση 12.58 μονάδες στα GUESS-18 συμπεράσματα από την αρχή της έρευνας.

Το εργαλείο Google’s PageSpeed Insights επεξεργάστηκε την ιστοσελίδα του Bale και έδωσε βαθμολογίες 52 στην απόδοση, 74 στην προσβασιμότητα, 96 στις καλύτερες πρακτικές και 82 στην βελτιστοποίηση για τις Μηχανές Αναζήτησης (SEO). Πέρα από αυτά τα αποτελέσματα υπάρχει χώρος για βελτίωση. Η έρευνα κατέληξε με το Bale να χρησιμοποιεί αποτελεσματικά την παιχνιδοποίηση προς την βελτίωση της χρηστικότητας και της απόδοσης της εφαρμογή, με χώρο για ανάπτυξη.

ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΠΟΨΗ

Πιστεύω ότι η έρευνα έχει κάνει καλή δουλειά χρησιμοποιώντας την παιχνιδοποίηση για την βελτίωση τουριστικής εφαρμογής. Εγώ προσωπικά θα ήθελα όταν πηγαίνω διακοπές σε κάποιον προορισμό να έχω πρόσβαση σε ένα παιχνίδι το οποίο με καθοδηγεί σε σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος και με διδάσκει την ιστορία του τόπου. Αν και δεν αναφέρεται στο άρθρο, αυτή η τεχνολογία δεν θα αντικαταστήσει ποτέ τους τουριστικούς οδηγούς αλλά πιστεύω πως θα τους αναγκάσει να γίνουν καλύτεροι στη δουλειά τους.

 

ΠΗΓΗ ΑΡΘΡΟΥ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ



There are no comments

Add yours

wpChatIcon