«Τεχνολογίες Τουρισμού 4.0 και τουριστικές εμπειρίες: μια προσέγγιση σχεδίασης με επίκεντρο τον άνθρωπο»

IOΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

Επικοινωνία Ανθρώπου Υπολογιστή II

 

A. ΤΙΤΛΟΣ ΑΡΘΡΟΥ: Tourism 4.0 technologies and tourist experiences: a human-centered design perspective

 

B. LINK ΑΡΘΡΟΥ : https://link.springer.com/article/10.1007/s40558-020-00186-y

 

C. ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ-ΑΜ: Κωνσταντίνος Κεπενός-dmc2023087

 

D.

  1. Τι προσπαθεί να βρει το άρθρο;

 

Το άρθρο αναλύει το πως οι νέες τεχνολογίες που φέρνει ο Τουρισμός 4.0 διαμορφώνουν την εμπειρία ενός τουρίστα. Θέλει να βρει κατά πόσο αυτές οι νέες τεχνολογίες διευκολύνουν τον τουρίστα στην επίτευξη των στόχων του και στον τομέα της εμπειρίας αλλά και τις αρνητικές επιπτώσεις που μπορεί να έχουν. Ακόμα το άρθρο τονίζει το πόσο σημαντικός είναι ο ανθρωποκεντρικός σχεδιασμός έτσι ώστε οι τεχνολογίες να σέβονται τους ανθρώπους και τις ανάγκες τους και να αποφεύγονται οι αρνητικές επιπτώσεις.

 

2. Η μεθοδολογία έρευνας του άρθρου :

 

Το άρθρο δεν αναφέρεται σε πρωτογενή εμπειρική έρευνα (όπως πειράματα, ερωτηματολόγια, ή συνεντεύξεις), αλλά εστιάζει στην κατηγοριοποίηση και αξιολόγηση επιδράσεων των τεχνολογιών στον Τουρισμό 4.0. Συγκεκριμένα το άρθρο βασίζεται σε θεωρητική προσέγγιση βασισμένη σε βιβλιογραφική μελέτη και ανάλυση εννοιών και προηγούμενων ερευνών καθώς η συγγραφέας αξιολογεί έννοιες όπως η εμπειρία χρήστη (User Experience), οι επιδράσεις τεχνολογιών στον Τουρισμό 4.0 και ο Ανθρωποκεντρικός Σχεδιασμός (HCD), μέσα από αναφορές σε προηγούμενες έρευνες και θεωρητικά πλαίσια (π.χ. ISO 2010, Gretzel et al. 2015, Hassenzahl et al. 2010).

 

3.Τα ερωτήματα που θέτει:

Στο άρθρο δεν υπάρχουν ερωτήσεις καθώς είναι επιστημονικό και παρουσιάζει θεωρητικές προσεγγίσεις γύρω από τον Τουρισμό 4.0. Παρόλα αυτά ανοίγει πεδία προβληματισμού και υποβάλλει ουσιαστικά ερωτήματα για το μέλλον της έρευνας και της πρακτικής στον Τουρισμό 4.0 απλώς δεν το κάνει με την τυπική μορφή ερωτήσεων.

 

4.Τα αποτελέσματα που έχει βρει:

Τα αποτελέσματα της ανάλυσης μας δείχνουν ότι οι τεχνολογίες Τουρισμού 4.0 μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά την εμπειρία των τουριστών αυξάνοντας την ικανοποίηση. Ωστόσο παρουσιάζουν επίσης μερικά αρνητικά στοιχεία και μπορεί να παρουσιάσουν βλαβερές επιδράσεις, όπως ψυχολογική κόπωση ή προβλήματα υγείας, εάν δεν σχεδιαστούν με ανθρωποκεντρικό τρόπο. Για να έχουμε τα θετικά αποτελέσματα και όχι τα αρνητικά θα πρέπει ο σχεδιασμός να λαμβάνει υπόψιν τον άνθρωπο , τις ανάγκες του και τους κινδύνους με τους οποίους έρχεται αντιμέτωπος.

 

5.Τα συμπεράσματα του:

Το κείμενο φτάνει στο συμπέρασμα ότι οι τεχνολογίες Τουρισμού 4.0 αποτελούν ένα πολύ ισχυρό εργαλείο για την βελτίωση της τουριστικής εμπειρίας. Ωστόσο το κατά πόσο θα αξιοποιηθεί θετικά βασίζεται στον σχεδιασμό του. Η συγγραφέας φτάνει στο συμπέρασμα ότι για να αποφευχθούν οι αρνητικές επιπτώσεις και να επιτευχθεί μια βιώσιμη και θετική τουριστική ανάπτυξη, η ενσωμάτωση των τεχνολογιών πρέπει να γίνεται με υπευθυνότητα, λαμβάνοντας υπόψη τόσο την τεχνολογική καινοτομία όσο και την ανθρώπινη διάσταση. Με λίγα λόγια θα πρέπει να υπάρχει ισορροπία μεταξύ τεχνολογικής καινοτομίας και της προστασίας και βελτίωσης της εμπειρίας και ευεξίας του τουρίστα.

 

Ε.

Συμφωνώ με τις απόψεις που αναγράφονται στο κείμενο. Κατά την γνώμη μου θα πρέπει να υπάρχουν όρια στην χρήση της τεχνολογίας έτσι ώστε να μην βλάπτει τον άνθρωπο και να μην του κάνει την ζωή δύσκολη. Παρόλα αυτά έτσι όπως έχει αποδειχθεί , η τεχνολογία είναι ένα μεγάλο κομμάτι στην ζωή μας πλέον και ξέρουμε ότι μπορεί να βοηθήσει έμπρακτα αν χρησιμοποιηθεί με τον κατάλληλο τρόπο. Οπότε για να φτάσουμε στο βέλτιστο αποτέλεσμα θα πρέπει οι νέες τεχνολογίες 4.0 να σχεδιαστούν όχι μόνο στοχεύοντας στην λειτουργικότητα και την καινοτομία αλλά και στην ζωή των ανθρώπων(ανθρωποκεντρικός σχεδιασμός).

 



There are no comments

Add yours

wpChatIcon