Τα Εμπόδια και οι Προοπτικές Ανάπτυξης του Ηλεκτρονικού Εμπορίου στον Τουρισμό της Κίνας.

china

Τα Εμπόδια και οι Προοπτικές Ανάπτυξης του Ηλεκτρονικού Εμπορίου στον Τουρισμό της Κίνας

Link Άρθρου από Scopus: https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-54049096721&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&sid=3434a91c08ef08d4899a5d7b6e974f7b&sot=b&sdt=b&cluster=scoexactkeywords%2C%22Commerce%22%2Ct&s=TITLE-ABS-KEY%28ecommerce+AND+tourism%29&sl=30&sessionSearchId=3434a91c08ef08d4899a5d7b6e974f7b

Κωνσταντιδέλλης Άγγελος

Τι προσπαθεί να βρει το άρθρο;

Το άρθρο διερευνά τις αιτίες που εμπόδισαν την ανάπτυξη του Τουριστικού Ηλεκτρονικού Εμπορίου (Tourism E-commerce – TEC) στην Κίνα τη χρονιά του 2008 και παράλληλα εξετάζει τις προοπτικές του. Καθώς μιλάμε για την  περίοδο όπου η ψηφιακή τεχνολογία μόλις άρχιζε να διεισδύει στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων και των καταναλωτών, το άρθρο εστιάζει κυρίως στα πρώτα βήματα της μετάβασης από τις παραδοσιακές μορφές συναλλαγών σε πιο σύγχρονες, ηλεκτρονικές πρακτικές, με έμφαση στις δυνατότητες, αλλά και στα εμπόδια που αντιμετώπιζε τότε η τουριστική βιομηχανία της χώρας. Η έρευνα μαρτυρά τις συνθήκες της εποχής και τονίζει το χάσμα που υπήρχε ανάμεσα στις τεχνολογικές δυνατότητες και την πρακτική εφαρμογή τους.

Ποιά είναι η μεθοδολογία έρευνας του άρθρου;

Η μελέτη στηρίζεται κυρίως σε ανάλυση δευτερογενών δεδομένων, όπως επίσημες κρατικές εκθέσεις, στατιστικά στοιχεία τουριστικής ανάπτυξης, καθώς και σε επισκόπηση της τότε διαθέσιμης βιβλιογραφίας. Παράλληλα, αξιοποιούνται αρκετά δεδομένα από online έρευνες (Surveys) σχετικά με τις προθέσεις και τις επιφυλάξεις των καταναλωτών σχετικά με την ασφάλεια απέναντι στις ηλεκτρονικές τουριστικές υπηρεσίες.

Ποιά είναι τα ερωτήματα που θέτει;

Το άρθρο δεν διαθέτει συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο. Παρόλα αυτά παρατηρούμε ότι προσπαθεί να δώσει απάντηση σε μερικά ζητήματα που προκύπτουν και φυσικά να εξετάσει τρόπους για την ανάπτυξη του TEC στη Κίνα, μέσω κάποιων ερωτημάτων. Τα ερωτήματα αυτά είναι:

  1. Ποιοι είναι οι τεχνικοί και θεσμικοί παράγοντες που εμποδίζουν την εξάπλωση του τουριστικού ηλεκτρονικού εμπορίου (TEC) στην Κίνα;
  2. Ποιες είναι οι αδυναμίες των τουριστικών ιστοσελίδων ως προς την υποστήριξη υπηρεσιών, την αξιοπιστία και το επιχειρηματικό τους μοντέλο;
  3. Πόσο επηρεάζει η έλλειψη νομοθεσίας, ασφάλειας και πίστωσης την εμπιστοσύνη των καταναλωτών;
  4. Ποιες στρατηγικές μπορούν να οδηγήσουν σε μία υγιή ανάπτυξη του TEC στην Κίνα;

Ποιά είναι τα αποτελέσματα που έχει βρει;

Η ανάλυση του ερευνητή ανέδειξε ότι η ανάπτυξη του Ηλεκτρονικού Εμπορίου Τουρισμού στην Κίνα παρεμποδίζεται από ένα σύνολο τεχνολογικών και θεσμικών παραγόντων. Η συντριπτική πλειονότητα των τουριστικών ιστότοπων λειτουργεί σε βασικό επίπεδο πληροφόρησης και δεν υποστηρίζει ολοκληρωμένες διαδικασίες συναλλαγών. Τα τεχνικά εμπόδια περιλαμβάνουν την περιορισμένη λειτουργικότητα των μηχανών αναζήτησης, την απουσία διαφοροποιημένων επιχειρηματικών μοντέλων, καθώς και την έλλειψη εξειδικευμένων γνώσεων στον σχεδιασμό και στη διαχείριση τουριστικών ψηφιακών προϊόντων. Παράλληλα, η απουσία ξεκάθαρου νομικού πλαισίου και η περιορισμένη εμπιστοσύνη των χρηστών προς τις διαδικτυακές συναλλαγές λόγω ζητημάτων ασφάλειας, επιτείνουν το πρόβλημα. Οι ερωτηθέντες ανέφεραν ότι βασικός αποτρεπτικός παράγοντας από τη χρήση του TEC είναι ο φόβος υποκλοπής προσωπικών δεδομένων και η αβεβαιότητα για την ασφάλεια και τη ποιότητα των τουριστικών προϊόντων.

Ποιά είναι τα συμπεράσματα του;

Το άρθρο καταλήγει στο ότι η αποτελεσματική ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στον τουρισμό στην Κίνα προϋποθέτει μια συνολική προσέγγιση που θα καλύπτει την τεχνολογική και οργανωτική διαβάθμιση των τουριστικών επιχειρήσεων, την εδραίωση εμπιστοσύνης των χρηστών μέσα από την ενίσχυση της ασφάλειας συναλλαγών, καθώς και την εναρμόνιση του νομικού πλαισίου με τις σύγχρονες απαιτήσεις του ψηφιακού εμπορίου. Είναι επιτακτική ανάγκη οι επιχειρήσεις να επενδύσουν στη διασύνδεση της τεχνολογίας με τις πραγματικές ανάγκες των ταξιδιωτών, ενισχύοντας την καινοτομία και την εξατομίκευση των τουριστικών υπηρεσιών μέσω του Διαδικτύου.

Ποιά είναι η προσωπική σας άποψη για το άρθρο και αυτά που διαβάσατε και πως μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην πράξη;

Η μελέτη, αν και βασισμένη σε δεδομένα και παρατηρήσεις που προηγήθηκαν της ραγδαίας ανάπτυξης της τεχνολογίας που βλέπουμε σήμερα στη Κίνα, παραμένει επίκαιρη. Οι βασικές ανησυχίες που περιγράφονται – όπως η έλλειψη εμπιστοσύνης, η απουσία ψηφιακής στρατηγικής και τα νομικά κενά-εξακολουθούν να απασχολούν αναπτυσσόμενες e – commerce αγορές. Θεωρώ ότι η έρευνα προσφέρει μια πολύτιμη ματιά για το πώς δομούνται οι ψηφιακές τουριστικές αγορές και με ποιο τρόπο και πως χωρίς τις κατάλληλες θεσμικές και τεχνικές βάσεις, καμία τεχνολογία δε μπορεί να αποδώσει σωστά. Επίσης πιστεύω ότι το άρθρο αυτό μπορεί να καθοδηγήσει τις χώρες που επιθυμούν να αναπτύξουν το τουριστικό ηλεκτρονικό εμπόριο τους. Τέλος, με την υιοθέτηση εξειδικευμένων ταξιδιωτικών πλατφορμών και συστημάτων και περεταίρω συνεργασία με διεθνείς φορείς θα μπορέσουν να δώσουν στη τότε Κίνα (2008) και άλλες χώρες με αντίστοιχο πρόβλημα, σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην παγκόσμια τουριστική αγορά.



There are no comments

Add yours

wpChatIcon