Καινοτομία με βάση τα δεδομένα και αποτελεσματικότητα της εφαρμογής των στρατηγικών τουριστικού μάρκετινγκ στην ψηφιακή εποχή

tourism marketing canva photo

ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Το άρθρο που επιλέχθηκε για τη συγκεκριμένη εργασία είναι το ακόλουθο:

«Data-driven innovation and implementation effectiveness of tourism marketing

strategies in the digital era»

και στα ελληνικά:

«Καινοτομία με βάση τα δεδομένα και αποτελεσματικότητα της εφαρμογής των στρατηγικών τουριστικού μάρκετινγκ στην ψηφιακή εποχή»

 

Ο ΕΝΕΡΓΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ

Ο σύνδεσμος που οδηγεί στο συγκεκριμένο άρθρο είναι ο ακόλουθος:

https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85207079888&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&sid=3434a91c08ef08d4899a5d7b6e974f7b&sot=b&sdt=b&cluster=scoexactkeywords%2C%22Commerce%22%2Ct&s=TITLE-ABS-KEY%28Data-driven+innovation+and+implementation+effectiveness+of+tourism+marketing+strategies+in+the+digital+era%29&sl=30&sessionSearchId=3434a91c08ef08d4899a5d7b6e974f7b

ή

https://sciendo.com/article/10.2478/amns-2024-2871

 

ΤΟ CITESCORE & ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στο περιοδικό: «Applied Mathematics and Nonlinear Sciences» και το citescore του συγκεκριμένου άρθρου είναι 2.9. Η λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιήθηκαν για να εντοπιστεί το συγκεκριμένο άρθρο ήταν e-commerce, tourism, και marketing.

 

 

ΤΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΒΡΕΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Το άρθρο που επιλέχθηκε αφορά στο τουριστικό μάρκετινγκ και στις μεθόδους που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ώστε να αυξηθεί η επισκεψιμότητα τουριστών σε αξιοθέατα. Πιο συγκεκριμένα ασχολείται με τη χρήση στρατηγικών τουριστικού μάρκετινγκ βασισμένων σε δεδομένα και εξετάζει αν αυτά φέρουν κάποιο αποτέλεσμα σχετικά με την επισκεψιμότητα των τουριστών.

Καθώς στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή ο ανταγωνισμός ενισχύεται στον κλάδο του τουρισμού, η στρατηγική του τουριστικού μάρκετινγκ πρέπει να είναι προτεραιότητα. Στην έρευνα αυτή γίνεται εξόρυξη δεδομένων, που με συγκεκριμένες τεχνικές προσπαθεί να απεικονίσει το προφίλ των χρηστών μέσω της ομαδοποίησης, ώστε να προκύψουν οι απαραίτητες πληροφορίες. Στόχος είναι μέσω της ανάλυσης χαρακτηριστικών των τουριστών, όπως η εμπειρία τους, τα συναισθήματά τους, οι προτιμήσεις τους κλπ., να δημιουργηθεί μια προσωποποιημένη προώθηση σχετικά με τον τουρισμό.

Προσπαθεί να εντοπίσει κάποια μοτίβα προτιμήσεων των τουριστών βασισμένα στα συναισθήματά τους, ώστε να είναι γνωστό τι αναμένεται από έναν μελλοντικό επισκέπτη. Έπειτα με βάση την ομοιότητα των χαρακτηριστικών των ατόμων, να προτείνονται εξατομικευμένες προτάσεις για τουριστικά αξιοθέατα. Τέλος στόχος της έρευνας είναι να δει αν υπάρχει αποτελεσματικότητα από τη συγκεκριμένη στρατηγική τουριστικού μάρκετινγκ, σε μια τουριστική περιοχή, δηλαδή στο Biluo Tower στην Κίνα, και αν είναι καλό να εφαρμόζεται ως τεχνική.

 

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ

Η μεθοδολογία του συγκεκριμένου άρθρου αποτελείται από μια σειρά από ερευνητικά εργαλεία, συνδυάζοντας την ανάλυση ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων. Ως βάση, χρησιμοποιείται η μέθοδος της εξόρυξης δεδομένων, ώστε να μελετηθούν οι βέλτιστες στρατηγικές μάρκετινγκ. Χρησιμοποιείται μια τυποποιημένη αναπαράσταση ετικετών για την κατασκευή ενός διευρυμένου εννοιολογικού μοντέλου απεικόνισης χρηστών, μέσω ομαδοποίησης των συμφραζόμενων πληροφοριών των τουριστών με τη μέθοδο K-means.

Αρχικά έγινε συλλογή ταξιδιωτικών δεδομένων και ανάλυση των συναισθημάτων των τουριστών για μέρη και αξιοθέατα. Αυτό έγινε με σκοπό να συγκεντρωθούν τα αρνητικά και τα θετικά συναισθήματά τους, όταν βρίσκονται σε ένα συγκεκριμένο μέρος. Έπειτα έγινε εξαγωγή των βασικών χαρακτηριστικών των συναισθημάτων των επισκεπτών ανά τουριστικό αξιοθέατο, με βάση την εμπειρία του κάθε επισκέπτη, ώστε να καταγραφούν τα στοιχεία που επηρεάζουν περισσότερο τους επισκέπτες σε κάποιο μέρος.

Στη συνέχεια έγινε ομαδοποίηση όσων πήραν μέρος στην έρευνα, βάσει των συναισθημάτων τους. Αυτό έγινε με τη χρήση ενός αλγορίθμου (cosine similarity), ο οποίος μετρά τα όμοια χαρακτηριστικά, ομαδοποιώντας τους τουρίστες με τις ίδιες προτιμήσεις. Στη συνέχεια, κατασκευάστηκε ένα σύστημα προτάσεων προς νέους επισκέπτες, ανάλογα με τις προτιμήσεις των προηγούμενων επισκεπτών και τα κοινά τους χαρακτηριστικά, για τη βέλτιστη ικανοποίησή τους. Ακολούθως, έγινε ανάλυση της επισκεψιμότητας στην τουριστική περιοχή πριν και μετά την εφαρμογή της στρατηγικής μάρκετινγκ. Σύμφωνα με την τελική ανάλυση των στοιχείων και τα αποτελέσματα της έρευνας, οι επισκέψεις αυξήθηκαν μετά την εφαρμογή της στρατηγικής μάρκετινγκ.

Για την ανάλυση ικανοποίησης των χρηστών χρησιμοποιήθηκε το μοντέλο IPA. Το συγκεκριμένο μοντέλο βασίζεται στο γεγονός ότι η ικανοποίηση του πελάτη εξαρτάται από την απόδοση των δεικτών του προϊόντος και το βαθμό σημασίας της απόδοσης. Η ικανοποίηση των τουριστών χωρίστηκε σε τέσσερα μέρη, πριν και μετά τη στρατηγική. Το μοντέλο IPA προσφέρει την κατανόηση, σε ποιο στοιχείο πρέπει κάποιος να δώσει έμφαση και προτεραιότητα σε μια έρευνα.

 

ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΕΤΕΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Το πρώτο και βασικό ερώτημα που θέτει η συγκεκριμένη έρευνα είναι, αν η στρατηγική του τουριστικού μάρκετινγκ που βασίζεται σε δεδομένα μπορεί να αυξήσει την επισκεψιμότητα των τουριστών σε αξιοθέατα. Αυτό είναι το κεντρικό ερώτημα, η βάση της έρευνας, από το οποίο προκύπτουν και όλα τα υπόλοιπα κατά τη διάρκεια της έρευνας.

Μερικά από τα ερωτήματα που απαντώνται μέσα στην έρευνα είναι: αν μέσα από την ομαδοποίηση και την ανάλυση συναισθημάτων των τουριστών, ώστε να τους γίνονται εξατομικευμένες προτάσεις για αξιοθέατα, οδηγεί σε αύξηση τουρισμού σε συγκεκριμένα μέρη, και επιπλέον, αν επηρεάζεται η ικανοποίηση των τουριστών από την εφαρμογή της συγκεκριμένης στρατηγικής, καθώς και αν μέσω του μοντέλου IPA αυξάνεται η ικανοποίησή τους πριν και μετά τη στρατηγική.

 

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Η εφαρμογή της στρατηγικής τουριστικού μάρκετινγκ στη συγκεκριμένη έρευνα είχε το επιθυμητό αποτέλεσμα, αποδεικνύοντας τη σημασία της για τη σύγχρονη εποχή. Πιο συγκεκριμένα στο αξιοθέατο Biluo Tower αυξήθηκε σημαντικά η μέση τιμή των επισκεπτών κατά 56,71%. Επιπρόσθετα, πριν την εφαρμογή της στρατηγικής, οι επισκέπτες επηρεάζονταν από τις κακές καιρικές συνθήκες, ενώ μετά οι μεταβολές ήταν μικρότερες, καθώς η επισκεψιμότητα διατηρήθηκε υψηλή ακόμα και σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

Αυξήθηκε σημαντικά η ικανοποίηση των τουριστών, μετά την εφαρμογή της στρατηγικής μάρκετινγκ. Οι δείκτες ικανοποίησης πριν την εφαρμογή μάρκετινγκ ήταν χαμηλοί σε τιμές 0.6 και 0.8, ενώ μετά ξεπέρασαν το 0.975 και μπήκαν στο πρώτο τεταρτημόριο του σχεδιαγράμματος του IPA. Τέλος ήταν αποτελεσματική η προσωποποιημένη προώθηση αξιοθέατων, καθώς εντοπίστηκαν άτομα με παρόμοιο συναισθηματικό προφίλ και τους προτάθηκε να επισκεφτούν συγκεκριμένα αξιοθέατα που ταιριάζουν στους ίδιους, αυξάνοντας έτσι την ακρίβεια της έρευνας μάρκετινγκ.

 

(Τα ανωτέρω γραφήματα βρίσκονται μέσα στο άρθρο)

 

ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Το άρθρο κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η χρήση μεγάλων δεδομένων βοηθά σημαντικά το τουριστικό μάρκετινγκ. Επιπροσθέτως, φαίνεται μέσα από το άρθρο ότι η εξατομίκευση με βάση τις προτιμήσεις των τουριστών αυξάνει την ικανοποίησή τους. Η συναισθηματική τους ανάλυση μπορεί να δώσει μια πιο ποιοτική εικόνα για τους τουρίστες, ενώ είναι σημαντικό να έχει καταγραφεί τι νιώθουν από κάθε τους εμπειρία. Τέλος, η στρατηγική μάρκετινγκ για τον τουρισμό αύξησε σημαντικά την κίνηση των τουριστών σε αξιοθέατα, και η εφαρμογή της μεθόδου έφερε ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα.

 

ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ

Θα ήταν σημαντικό σε τέτοιου είδους έρευνες να αξιοποιούνται τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι φόρμες αξιολόγησης της Google. Ειδικότερα, εκτιμάται ως χρήσιμη η επεξεργασία των αναρτήσεων σε ιστοσελίδες, τα hashtags που τοποθετούνται, καθώς και ο σχολιασμός κάτω από τις αναρτήσεις, λόγω της δυνατότητας αυθόρμητων σχολίων των επισκεπτών. Επίσης, αξιολογήσεις που αφορούν σε μνημεία και μέρη μέσω τουριστικών πλατφορμών ή μέσω της Google, θα ήταν χρήσιμο να αποθηκεύονται και να αναλύονται, διότι και εκεί οι χρήστες μιλούν συνήθως με ειλικρίνεια με βάση την εμπειρία τους.

Επίσης θα ήταν χρήσιμο να χρησιμοποιούνται δεδομένα τοποθεσίας και γεωεντοπισμού. Με την χρήση των ανωτέρω δεδομένων θα μπορούσε να υπάρχει αυτόματη ενημέρωση για το πού βρίσκεται κάποιος επισκέπτης, και όταν διαπιστωθεί ότι βρίσκεται αρκετή ώρα στο σημείο και αποχωρήσει, να λαμβάνει ειδοποίηση για την αξιολόγηση της περιοχής-μνημείου που επισκέφτηκε.

Τέλος, καθώς η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στη σύγχρονη εποχή εξελίσσεται όλο και περισσότερο θα ήταν χρήσιμο να αξιοποιηθεί η τεχνητή νοημοσύνη μέσω chatbots σε τουριστικές πλατφόρμες, για συνομιλίες με τουρίστες σε πραγματικό χρόνο, για τη παροχή συμβουλών και προτάσεων, σχετικά με ποια μέρη να επισκεφτούν ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους.

 



There are no comments

Add yours

wpChatIcon