Αυτή η πειραματική μελέτη εξετάζει την επίδραση του προγραμματισμού με τη βοήθεια του ChatGPT στις συμπεριφορές, τις επιδόσεις και τις αντιλήψεις των φοιτητών σε σύγκριση με τον αυτοκατευθυνόμενο προγραμματισμό. Η μελέτη χρησιμοποίησε μικτές μεθόδους, συμπεριλαμβανομένων της ανάλυσης αλληλουχίας καθυστερήσεων και της θεματικής κωδικοποίησης, για να αναλύσει δεδομένα που συλλέχθηκαν από 82 φοιτητές πανεπιστημίου που ανατέθηκαν τυχαία σε ομάδες προγραμματισμού με τη βοήθεια του ChatGPT και αυτοκατευθυνόμενου προγραμματισμού. Η έρευνα στόχευε να απαντήσει σε ερωτήματα σχετικά με την επίδραση του ChatGPT στις διαδικασίες και τα αποτελέσματα προγραμματισμού των φοιτητών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι φοιτητές στην ομάδα προγραμματισμού με τη βοήθεια του ChatGPT παρουσίασαν διαφορετικές συμπεριφορές, όπως αυξημένη αποσφαλμάτωση και αλληλεπίδραση με τον κώδικα, σε σύγκριση με την αυτοκατευθυνόμενη ομάδα. Ενώ οι φοιτητές αντιλαμβάνονταν το ChatGPT ως πλεονεκτικό και διαισθητικό, υπήρχαν επιφυλάξεις και αντικρουόμενες απόψεις. Η μελέτη υπογραμμίζει τα πιθανά οφέλη και τις προκλήσεις της ενσωμάτωσης μοντέλων γλωσσικής τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση προγραμματισμού και τονίζει την ανάγκη περαιτέρω έρευνας για να εξερευνηθεί πλήρως το δυναμικό αυτών των εργαλείων. Τα ευρήματα παρέχουν πολύτιμες γνώσεις για τους εκπαιδευτικούς που επιδιώκουν να βελτιώσουν τη διδασκαλία του προγραμματισμού και τις μαθησιακές εμπειρίες των φοιτητών. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι ένα ισχυρό βοηθητικό εργαλείο το οποίο δεν σταματάει να εξελίσσεται και να εδραιώνεται στην καθημερινότητα των ανθρώπων. Μπορεί να φανεί πολύ βοηθητικό καθώς εμφανίζει σε ελάχιστο χρόνο πληροφορίες και αποτελέσματα τα οποία για να βρεθούν με αυτοκατευθυνόμενο τρόπο θα απαιτούσαν πολύ περισσότερο χρόνο. Το αμφιλεγόμενο κομμάτι αυτής της διαδικασίας είναι το μέγεθος της χρήσης που γίνεται. Δηλαδή πότε σταματάει να είναι ένα βοηθητικό εργαλείο και γίνεται κάτι μηχανικό για τον χρήστη.
https://educationaltechnologyjournal.springeropen.com/articles/10.1186/s41239-024-00446-5#Sec13