Η αύξηση της κατανάλωσης του καφέ στην Ελλάδα και η εξέλιξη του στα χρόνια.
Η κατανάλωση καφέ έχει γίνει για εμάς τους Έλληνες μια καθημερινή απόλαυση. Τα τελευταία χρόνια οι καταναλωτές έχουν γυρίσει από τον κλασικό ελληνικό στον μοντέρνο εσπρέσο.
Πώς κατάφερε ο Ιταλός να κερδίσει τους Έλληνες ;
Ο καφές espresso ξεκίνησε σαν μόδα στην χώρα μας αλλά στην συνέχεια κέρδισε ποιοτικά τον παγωμένο φραπέ σαν freddo και τον ζεστό ελληνικό λόγο ευκολίας παρασκευής του φυσικά εκτός σπιτιού. Την πενταετία 2005 με 2010 βλέπουμε την κατανάλωση καφέ σχεδόν να διπλασιάζεται από 25.600 τόνους σε 55.800. Εκείνη την πενταετία άρχισαν να ξεφυτρώνουν στην χώρα μας coffee spots τα οποία πουλούσαν και συνεχίζουν να πουλάν καφέ στο χέρι ή αλλιώς πακέτο. Οι καταναλωτές άρχισαν να ζητούν περισσότερο καφέ espresso επηρεασμένη από την Ιταλική κουλτούρα αλλά πάντα με την δική μας πινελιά δηλαδή freddo. Για την Παρασκευή ενός κρύου espresso χρειάζονται περίπου 14 γραμμάρια αλεσμένου καφέ σε αντίθεση με τον Ελληνικό και τον φραπέ που θέλουν μόλις 6 με 7 γραμμάρια εκεί οφείλετε ένα μεγάλο μέρος του διπλασιασμού της κατανάλωσης καφέ στην χώρα μας. Τα επόμενα 6 χρόνια βλέπουμε πάλι μια αύξηση στην κατανάλωση του καφέ κατά 12.000 τόνους, μεγάλο αριθμό για τα δεδομένα της χώρας μας αφού η κατανάλωση σε τόνους έχει φτάσει 68.000 τόνους και η αξία του τα 990 εκατομμύρια ευρώ.
Η απαιτητικότητα του Έλληνα δεν σταματάει εκεί όλο και περισσότερο συναντάμε μεγάλες αλυσίδες του καφέ στην εστίαση να διαφημίζουν ένα speciality χαρμάνι για τους ιδιαιτέρους πελάτες τους φυσικά με μία μικρή χρέωση παραπάνω που ίσως αξίζει τα λεφτά της. Επίσης οι μεγάλες αλυσίδες καφέ διαφημίζουν ακόμα και την εκπαίδευση που προσφέρουν στους barista ώστε το ¨τέλειο¨ αποτέλεσμα να υπάρχει σε κάθε κατάστημα της εκάστοτε αλυσίδας.
Τέλος θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να δούμε την κατανάλωση του καφέ τα επόμενα 5 χρόνια για να δούμε το πόσο επηρεάζει η αυξημένη τιμή την κατανάλωση του καφέ. Καθώς από την πρώτη πρώτου του 2017 το κράτος θέσπισε ειδικό φόρο κατανάλωσης και για τον καφέ.