Είναι ηθικά σωστό να καταδικάσουμε κάποιον σε θάνατο ?

Είναι ηθικά σωστό να καταδικάσουμε κάποιον σε θάνατο ?
Ηθική και θανατική ποινή

Ας ξεκινήσουμε παρομοιάζωντας την θανατική ποινή ως πανούκλα της εποχής .Η θανατική ποινή επιβάλλεται απο το κράτος στους παραβάτες του νόμου που το έγκλημα τους δεν μπορεί να παραγραφεί πχ [παιδεραστές βιαστές }

Η θανατική ποινή συνδέεται με έναν διαφορετικό κλάδο της φιλοσοφίας που είναι η ηθική .Είναι δύσκολο να δώσεις κανείς έναν ακριβές ορισμό για την ηθική με πιο απλά λογία την ηθική μπορούμε να την ορίσουμε ως τι είναι καλό και τι κακό . Η ηθική έχει ως σκοπό την βελτίωση ενός άνθρωπος εσωτερικά και όχι να γίνει κριτής προς τον συνάνθρωπο του . Η εφαρμογή της θανατικής ποινής απειλούσε σε μεγάλο βαθμό τους εγκληματίες . Η θανατική ποινή ξεκίνησε από τις ανατολικές θρησκείες στην Ελληνική μυθολογία όπου συνεχίστηκε και στον Μεσαίωνα σε εποχές δηλαδή όπου η ανθρώπινη ζωή δεν θεωρούταν αυτονόητη , βλέπουμε να συνεχίζεται ακόμα και σήμερα οπού πλεόν η υπαρξή του ανθρώπου έχει αποτελέσει αναμφισβήτητα ανθρώπινο δικαίωμα .Στην Ελλάδα η θανατικοί ποινή έχει καταργηθεί από τον Ανδρέα Παπανδρέου το 1993 όπως και σε όλες τι χώρες τις ευρωπαικής ένωσης. Αξίζει όμως να αναφέρθει πως η Ελλάδα ήταν απο τις τελευταίες ευρωπαικες χωρες που κάταργήσαν την θανατική ποινή . Η τελευταια θανατική ποινη πραγματοποιήθηκε το 1972 περίπτωση [περίπτωση Λυμπέρη όποιος σκότωσε την πεθερά την γυναικά και τα δυο παιδια του }

 

 

ΑΠΟΨΕΙΣ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΘΑΝΑΤΙΚΗΣ ΠΟΙΝΗΣ

Ποικίλουν οι απόψεις ανά τον κόσμο ¨αν είναι ηθικά σωστό να καταδικάσουμε κάποιον σε θάνατο . Σε διάφορες λοίπον δημοκρατικές χωρες οπως και στην Ελλάδα αρκέτες φορες έρχεται στην επιφάνεια το θέμα της θανατικής ποινής καθώς πολλοι είναι αυτόι που υποστιριζουν την επαναφόρα της θανατικής ποινης με διάφορα επιχειρήματα μερικά απο τα επιχειρήματα ειναι τα παρακάτω
⦁ Μια απο τις απόψεις είναι ότι η θανατική ποινή δεν επιβαρύνει καθόλου οικονομικά το κράτος διότι όπως γνωρίζουμε η λειτουργία των φυλακών απαιτεί πολύ μεγάλες οικονομικές δαπάνες όπου ταυτοχρόνα με αυτόν τον τρόπο επιβαρύνει σε μεγάλο βαθμό τον απλό φορολογόυμενο πολίτη .Επίσης ο μακροχρόνιος εγκλεισμός κάποιου κρατούμενου στην φυλακή επιβαρύνει τα σωφρονίστηκα ιδρύματα που έχει ως αποτέλεσμα να επικρατούν πολυ αθλίες συνθηκές ανθώπινης επιβιώσης

⦁ Με μια διαφορετική οπτική γωνία δηλαδή με την οπτική της οικογένειας του θύματος που συνοδεύεται με την θανάτωση του δράστη όπως σε περιπτώσεις δολοφόνων παρά την ποινή του δράστη ερχόμαστε στο γεγονός που προκύπτει για την δικαίωση των συγγενών του θύματος όπου εκείνη εχουν ως σκοπό την εκδίκηση . Σε αυτήν την περίπτωση η θανατική ποινή λειτουργείς ως διττός ρόλος καθώς ανακουφίζει την οικογένεια του θύματος και έτσι αποφεύγονται ζητήματα αυτοδικίας

ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΘΑΝΑΤΙΚΗΣ ΠΟΙΝΗΣ

⦁ Η λειτουργία των φυλακών μπορεί όντως να απαιτεί μεγάλες οικονομικές δαπάνες και να επιβαρύνει το κράτος αλλά ταυτόχρονα αποτελεί την διασφάλιση της προστασίας των πολιτών από άτομα που έχουν διάπραξη κακουργήματα .Εξάλλου η οικονομική επιβάρυνση του κράτους δεν μπορεί να σταθεί αντάξια μπροστά στην αξία της ανθρωπινής ζωής

⦁ Πράγματι με την θανατική ποινή έρχεται η ψυχική δικαίωση της οικογενείας του θύματος   αλλά με το θανάτωση του δράστη το θύμα δεν θα ξανά πιστέψει στην Εξάλλου η η θανάτωση του δράστη είναι μια απόφαση την οποία δεν παίρνει το ίδιο το θύμα αλλά η οικογένεια

Η ανθρώπινη ζωή είναι ένα αγαθό που κανείς δεν έχει δικαίωμα να στο στερήσει η θανατική ποινή αποτελεί ηθική βλάβη για ένα άτομο στην πολιτεία.

 

Παρακάτω θα παραθέσουμε μια συνέντευξη ενός θανατοποινίτη.

 



There is 1 comment

Add yours

Comments are closed.