Vid-Ημιτελές έργο.. το νέο λιμάνι της Τήνου

Εικόνα 1

Αίσθημα εγκατάλειψής αποπνέει ο κυρίως λιμένας του νησιού.

Η νομοθεσία για την κατασκευή του λιμανιού απαιτεί την πραγματοποίηση δημόσιων διαγωνισμών ,γεγονός που προκάλεσε καθυστερήσεις και σε συνδυασμό με την έλλειψη ενός ολοκληρωμένου σχεδίου  ,οδήγησε σε αυτά τα αποτελέσματα.

 

 

Η Τήνος ,ένα από τα πολλά νησιά των Κυκλάδων, οφείλει να έχει σύγχρονες εγκαταστάσεις με σκοπό να ανταπεξέρχεται ,κυρίως τους θερινούς μήνες, την διαρκώς αυξανόμενη προέλευση τουριστών από πολλές  γωνίες του πλανήτη. Το έξω λιμάνι που βρίσκεται στην χώρα της Τήνου ,όπως χαρακτηρίζεται από πολλούς κατοίκους ,διότι το νησί διαθέτει και άλλο ένα μικρότερο λιμάνι ,το λεγόμενο μέσα λιμάνι, όπου τα πλοία δένουν σε περιπτώσεις που η πρόσβαση στο έξω λιμάνι θεωρείται μη πραγματοποιήσιμη.

Πανοραμική λήψη του λιμανιού της Τήνου

 

Τα έργα βελτίωσης, δηλαδή η επέκταση του λιμενοβραχίονα ,του λιμανιού της Τήνου ξεκίνησαν πριν 15ετίας, έχουν περάσει από πολλά εμπόδια  ,τα οποία  ακόμα  και σήμερα παραμένουν ημιτελή, με αποτέλεσμα να αποτελούν εστία κινδύνων.Φορέας υλοποίησής του,είναι η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Κυκλάδων, ενώ χρηματοδοτείται από το ΠΕΠΝ  Αιγαίου. Υποτίθεται, ότι με την ολοκλήρωση αυτού του έργου,  θα έδινε τη δυνατότητα προσέγγισης και φιλοξενίας, σε πλοία όλων των τύπων, ή τουλάχιστον, των περισσοτέρων. Εξαιτίας της αντιδικίας της εργολήπτριας εταιρίας με την Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχίας το λιμάνι παραμένει ημιτελές μέχρι και σήμερα.

Πρόχειρη οχύρωση του λιμανιού

 

Πλαϊνή λήψη του λιμένα

 

Πρόχειρη κάλυψη εγκαταλελειμμένου κτιρίου

 

Στα 12 εκατομμύρια ανέρχεται το πόσο για την αναβάθμιση του λιμανιού, το οποίο χαρακτηρίζεται επικίνδυνο για πλοία μεγαλύτερων κατηγοριών. Παράλληλα το εξωτερικό λιμάνι είναι εκτεθειμένο στους νότιους ανέμους, πράγμα  που δεν διευκολύνει τους ελιγμούς των πλοίων με σκοπό να πρυμνοδετήσουν και να δέσουν.H εικόνα του νησιού αλλοιώνεται καθώς ο επισκέπτης το πρώτο πράγμα που αντικρίζει είναι το λιμάνι, το οποίο αποπνέει έναν αέρα εγκατάλειψης. Τα χρώματα του εδάφους, παρά  τις συχνές ανανεώσεις, λόγω των ισχυρών ανέμων που διασχίζουν το νησί κατά την διάρκεια όλου του χρόνου καταστρέφονται ,με αποτέλεσμα ο επισκέπτης να διαμορφώνει μια διαφορετική εικόνα για τον τόπο μας από αυτήν που μοχθούμε  να προβάλλουμε προς τα έξω.

Πηγές /Αναφορές

http://bit.do/eTsH5

http://bit.do/eTsNK

http://bit.do/eTsPe

 

Σύμφωνα με  τον 49χρόνο πλοίαρχο του «Blue Star Delos» Δημήτρη Διονυσάτο, η Τήνος έχει το πιο επικίνδυνο λιμάνι. «Δοκίμασαν να κάνουν λιμάνι, αλλά στη διαδρομή είδαν ότι απέτυχαν και το παράτησαν», αναφέρει. Και συμπληρώνει: «Ειδικά στην Τήνο, το λιμάνι της είναι δύσκολο στην πρόσβαση λόγω της γεωγραφικής θέσης του. Τώρα το καλοκαίρι, οι άνεμοι που πνέουν γύρω από αυτό είναι οι πιο ισχυροί σε όλες τις Κυκλάδες – όταν στη Νάξο έχει οκτώ μποφόρ, στην Τήνο έχει δεκάρι».

Περιστατικά που αποδεικνύουν την ακαταλληλότητα του λιμανιού:

Στις  6-1-2012 λόγου  σφοδρού νοτιοδυτικού ανέμου με αποτέλεσμα το «τσουνάμι στην Τήνο» ,όπου  δεκάδες αυτοκίνητα να έχουν υποστεί σοβαρές ζημίες ενώ από τύχη δεν θρηνήσαμε θύματα.

Στις  16-6-2012 συνέβη ένα  ναυτικό ατύχημα  ,που προκάλεσαν οι  σφοδροί βόρειοι  άνεμοι , με αποτέλεσμα επιβατηγό πλοίο  να μην προσδέσει ασφαλώς στον λιμένα της Τήνου και  να φύγει  προς το Νεώριο Σύρου,  με την συνοδεία δύο άλλων πλοίων και έμφορτο επισκεπτών του νησιού.

 

Επειδή η γνώμη των μόνιμων κατοίκων του νησιού έχει εξίσου την ίδια βαρύτητα ,στα παρακάτω ηχητικά αποσπάσματα παρατίθενται οι απόψεις των ανθρώπων του νησιού.

 

Κλείνοντας το λιμάνι αποτελεί ένα μεγάλο μειονέκτημα για το νησί καθώς δεν αντιμετωπίστηκε με την σοβαρότητα που του αρμόζει. Σε αυτό το νησί αξίζει κάτι καλύτερο γιατί μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι, αν κοιτάξουμε το κοινωνικό συμφέρον και όχι το ιδιωτικό για μια φορά.