Η επιρροή της εργασίας στην φοιτητική ζωή (ηχητικό)

https://nemeculab.dmc.ionio.gr/studentmedia/wp-content/uploads/2020/06/20987-2.jpg

Φοιτητής εν ώρα εργασίας

Η διαδικασία κατά την οποία οι οικονομικές ανάγκες ωθούν τον φοιτητή στην επαγγελματική αποκατάσταση.

Οι σπουδές, ιδίως σε πόλεις εκτός της μόνιμης κατοικίας των φοιτητών, δημιουργούν την ανάγκη για εύρεση εργασίας. Το ερώτημα που γεννιέται είναι εάν αυτή μπορεί να σταθεί εμπόδιο στη συνέχεια των σπουδών τους.

Μετά την επίτευξη του στόχου των πανελληνίων και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, δημιουργούνται νέα δικαιώματα και υποχρεώσεις. Κυρίως για τους φοιτητές που σπουδάζουν σε πόλεις εκτός της καταγωγής τους, δημιουργούνται παραπάνω έξοδα για την οικογένεια. Αυτό “αναγκάζει” έναν φοιτητή να προβεί σε ανεύρεση εργασίας, γεγονός που έχει θετικές και αρνητικές επιπτώσεις στην ζωή του. 

Η επαγγελματική αποκατάσταση μπορεί να επιφέρει θετικές συνέπειες στην ζωή ενός φοιτητή. Αναπτύσσοντας τες, η κυριότερη είναι η  οικονομική άνεση η οποία είναι σημαντική στο να μάθει ένας νέος να διαχειρίζεται τα χρήματα του από μικρή ηλικία. Συνάρτηση του προηγούμενου αποτελεί η εκμάθηση του σωστού τρόπου διαχείρισης των υποχρεώσεων ενός φοιτητή. Μέσω της εργασίας πειθαρχείται περισσότερο και μπορεί να καταφέρει να βάζει σε τάξη τις ευθύνες του. Σημαντικό πλεονέκτημα στον εργασιακό χώρο “παίζει” η κοινωνικοποίηση και η συναναστροφή με άλλα άτομα, διαφορετικά του κοινωνικού τους περίγυρου. Μέσω αυτής, δημιουργείται ένα ακόμα πλεονέκτημα ·καλλιεργείται η κριτική σκέψη μέσω της συναναστροφής με άλλους, μαθαίνουν να υπομένουν σε δύσκολες συγκυρίες και να σέβονται τους γύρω τους. Επιπροσθέτως, σημαντική είναι η ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων σε τομείς που μπορούν να σχετίζονται ή και όχι με την κατεύθυνση των σπουδών τους. Το γεγονός αυτό μπορεί να αποβεί πολύ ευνοϊκό στη δημιουργία και τον εμπλουτισμό των βιογραφικών τους, ιδίως όταν πρόκειται για νεαρά άτομα με μικρή εμπειρία και γνώσεις.

Ωστόσο, υπάρχουν και μειονεκτήματα από αυτή την διαδικασία. Αρχικά, όσο φορτωμένο είναι το ωράριο εργασίας ενός φοιτητή τόσο μειωμένος είναι και ο ελεύθερος χρόνος του. Σε αυτή την ηλικία κρίνεται απαραίτητος και αναγκαίος ο ελεύθερος χρόνος για διασκέδαση, αναψυχή και δραστηριότητες, όπου λόγω της πολύωρης εργασίας αυτός δεν υπάρχει με αποτέλεσμα οι φοιτητές να κουράζονται ακόμη και σε υπερβολικό βαθμό. Εφόσον δεν έχουν την εμπειρία στο να θέτουν σωστές προτεραιότητες για τη ζωή τους  δυσκολεύονται στο να ανταπεξέλθουν στον συνδυασμό σπουδών και επαγγέλματος. Ως αποτέλεσμα του προηγούμενου, δεν επικεντρώνονται στην βασική τους προτεραιότητα που είναι οι σπουδές τους  αθετώντας την υποχρέωση τους ως προς το διάβασμα. Στη συνέχεια, επειδή πολλοί φοιτητές βρίσκονται σε άγνοια ως προς τις υποχρεώσεις αλλά και τα δικαιώματα που μπορούν να έχουν στο χώρο εργασίας τους, κάποιοι εργοδότες τους εκμεταλλεύονται “πατώντας” πάνω στην απειρία τους. Ακόμη, δεν κατανοούν όλοι τις υποχρεώσεις που έχουν οι φοιτητές για να καταφέρουν να ανταπεξέλθουν στα καθήκοντά τους με αποτέλεσμα να τους πιέζουν. Το τελευταίο, δημιουργεί αρνητικά συναισθήματα στους νέους  και τους κάνει ψυχολογικά ασταθείς, καμιά φορά ανήμπορους και αρνητικούς ως προς το να συνεχίσουν το συνδυασμό αυτό. Ακολουθεί συνέντευξη από τον κ.Μαστραντωνάκη, τελειόφοιτο του Ιονίου Πανεπιστημίου:

Όπως διακρίνεται και παραπάνω,ο συνδυασμός εργασίας και εκπαίδευσης επιφέρει θετικά και αρνητικά στοιχεία σε έναν φοιτητή. Όπως αναφέρεται από τον φοιτητή κ. Μαστραντωνάκη στην συνέντευξη του δηλώνει ότι ” είναι δύσκολη η συνύπαρξη” των δύο παραπάνω. Ωστόσο, δεν είναι ανέφικτο αν τεθούν οι σωστές προτεραιότητες και στους δύο τομείς.