Άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου κατα την πανδημία του κορωνοϊού.
Θεαματική αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου κατα την περίοδο της καραντίνας, με υπερ-διπλασιασμό των online αγορών απο τα ηλεκτρονικά καταστήματα με τα μεγαλύτερα ποσοστά να τείνουν σε έτοιμο φαγητό και είδη υγιεινής.
«Ηλεκτρονικό Εμπόριο» καλείται η πώληση και αγορά αγαθών ή υπηρεσιών με ηλεκτρονικά μέσα.Αυξητική τάση παρουσιάζει η Ελλάδα στο ηλεκτρονικό εμπόριο μετά την έναρξη του lock down λόγω της πανδημίας του covid-19.Οι επιχειρήσεις και τα καταστήματα που ασχολούνται με το e-commerce στην χώρα μας έδωσαν μεγαλύτερη βάση στις ηλεκτρονικές πωλήσεις διότι ήταν ο μόνος τρόπος να πουλήσουν τα προϊόντα τους. Βέβαια μικροεπιχειρήσεις και μικρά καταστήματα που δεν ασχολούνταν με το ηλεκτρονικό εμπόριο, αποφάσισαν να δημιουργήσουν ηλεκτρονικά καταστήματα μέσα στην καραντίνα για να μην παγώσει ολοκληρωτικά ο τζίρος τους.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας του ΙΕΛΚΑ και του Ελληνικού συνδέσμου ηλεκτρονικού εμπορίου (ELTYRN) παρατηρήθηκε μια μεγάλη αγοραστική τάση, κατά τη διάρκεια της καραντίνας με 51% πάνω στις ηλεκτρονικές αγορές σε σχέση με τα ποσοστά αγορών το Μάιο της προηγούμενης χρονιάς του 2019.
Όπως δείχνουν λοιπόν τα στοιχεία, οι καταναλωτές επισκέφτηκαν περισσότερο τα ηλεκτρονικά καταστήματα για να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους λόγω της κατάστασης που έχουμε όλοι επιβληθεί. Εξαιτίας αυτού η ζήτηση και η επένδυση για τα logistics εκτοξεύτηκα στα ύψη. Λόγω της ανόδου του ηλεκτρονικού εμπορίου πολλαπλασιάστηκε η ζήτηση για εύρεση μικρών αποθηκευτικών χώρων. Οι επιχειρήσεις για να μην πάνε στράφι τα περισσότερα εμπορεύματα έχουν την ανάγκη να βρεθούν νέοι αποθηκευτικοί χώροι, περιμετρικά των μεγάλων πόλεων για να μεταφέρουν εκεί τα προϊόντα τους και από εκεί να γίνεται η διανομή τους.
Όμως ενεργητική τάση έχει το e-commerce και σε παγκόσμιο επίπεδο. Με την εξάπλωση της πανδημίας η κοινωνική αποστασιοποίηση έχει μπει για τα καλά στις ζωές όλων. Έτσι οι καταναλωτές επέλεξαν να αγοράσουν είδη πρώτης ανάγκης και φαγητού μέσω ηλεκτρονικού καταστήματος. Με βάση της έρευνας που διεξήχθη από την Juniper Research οι αγορές μέσω του παγκόσμιου ηλεκτρονικού εμπορίου πρόκειται να ανέλθουν κατά 66% μέσα στην επόμενη πενταετία, έως δηλαδή και τη χρονιά του 2024. Επίσης στην έρευνα παρατηρείται ότι οι online μεταφορές χρημάτων προσδοκάτε να αυξηθούν κατά 85% την επόμενη πενταετία. Η αύξηση αυτή αποτελεί ένα βασικό κίνητρο ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Συμπεραίνοντας, το ηλεκτρονικό εμπόριο άρχισε να ανθίζει. Αν αυτή η ανοδική πορεία του e-commerce συνεχιστεί η μετά covid-19 εποχή θα είναι αλλιώτικη. Το ποσοστό των ηλεκτρονικών πωλήσεων θα εκτοξευτεί στα ύψη και επίσης αναμένεται και η αύξηση των αποθηκευτικών χώρων.
Πηγές:
⦁ Ένας στους δύο χρήστες διαδικτύου πλέον αγοράζουν συστηματικά online.
⦁ Το ηλεκτρονικό εμπόριο εκτόξευσε ζήτηση και επενδύσεις για logistics.
⦁ Εκρηκτική αύξηση των δαπανών e-commerce την επόμενη πενταετία.