Ξέρεις που να κάτσεις σε ένα αεροπλάνο;

34268871_1835999593087051_6614522413507936256_n

Μάθε ποιες είναι οι πιο ασφαλείς θέσεις μέσα σε ένα αεροπλάνο σε περίπτωση ατυχήματος.

Σύμφωνα με τους ειδικούς οι πίσω θέσεις μέσα σε ένα αεροπλάνο είναι οι πιο ασφαλείς σε περίπτωση ατυχήματος με ποσοστό επιβίωσης 69%.


Στην εποχή μας ακούγονται πολλά σχετικά με το κατά πόσο είναι ασφαλή τα αεροπλάνα για να ταξιδεύει κάποιος. Άραγε όμως έχεις αναρωτηθεί πόση είναι η πιθανότητα να σκοτωθεί κάποιος σε μία πτήση; Μάλλον όχι, παρόλα αυτά θα σου γνωστοποιήσουμε πως αυτή η πιθανότητα ανέρχεται στη 1 ανά 4,7 εκατομμύρια. Λογικά σκεπτόμενοι μπορούμε να συμπεράνουμε πως αυτή η πιθανότητα είναι μιδαμινή. Από την άλλη το να ακούμε στις ειδήσεις ή να διαβάζουμε για κάποια αεροπορική τραγωδία είναι αρκετά συχνό φαινόμενο, θα έλεγε κάποιος πως μία φορά ανά δέκα μέρες περίπου ακούει για κάτι τέτοιο. Αυτό μπορεί να καταρηγθεί αν αναλογιστούμε πόσα αεροπλάνα πετάνε καθημερινά παγκοσμίως, διότι σίγουρα δεν είναι και λίγα αλλά χιλιάδες.

Εφόσον μάθαμε για τις πιθανότητες μιας αεροπορικής τραγωδίας, πάμε να αναφέρουμε τις επιπλέον αυτές πληροφορίες που θα ανεβάσουν τις πιθανότητες επιβίωσής σου σε μία πτώση αεροπλάνου. Μελέτες έχουν δείξει πως σε μία σύγκρουση αεροπλάνου την μικρότερη ζημιά την δέχεται η ουρά. Συνεπώς πάντα διαλέγουμε θέσεις που βρίσκονται πίσω και όσο πιο κοντά στην ουρά του αεροπλάνου. Επίσης, προτείνεται να επιλέγουμε θέσεις στον διάδρομο του αεροπλάνου, ώστε να έχουμε γρηγορότερη πρόσβαση στις εξόδους κινδύνου. Οι θέσεις στα παράθυρα θα σε εμποδίσουν και θα σε θέσουν σε μεγαλύτερους κινδύνους. Από την άλλη, η ουρά εν ώρα πτήσης είναι το σημείο που δέχεται τις μεγαλύτερες πιέσεις του αέρα, αλλά δεν χρειάζεται αυτό να σε φοβίσει, γιατί για αυτό σχεδιάστηκε η ουρά, για να δέχεται αυτούς τους κραδασμούς.

Οι μπροστινές και πολλές φορές οι πιο ακριβές θέσεις σε ένα αεροπλάνο, σίγουρα δεν δικαιολογούν την τιμή τους, διότι σε μία πρόσκρουση του αεροσκάφους, θα καταστραφούν οι πρώτες έντεκα σειρές θέσεων μαζί με το πιλοτήριο. Αυτό το γεγονός τις κάνει τις πιο επικίνδυνες θέσεις για να κάτσεις, οπότε προσπάθησε να τις αποφεύγεις όποτε είναι δυνατόν. Όσον αφορά τις μεσαίες θέσεις, είναι ασφαλέστερες από τις μπροστινές και λιγότερο ασφαλείς από τις πίσω θέσεις. Αυτό γιατί, ναι μεν στο κέντρο του αεροπλάνου βρίσκονται τα πιο γερά μέρη του, λόγω των φτερών κιόλας, αλλά από κάτω είναι τοποθετημένα τα καύσιμά του, γεγονός που τις κάνει αρκετά επικίνδυνες θέσεις.

Κάποιες ακόμα χρήσιμες πληροφορίες ασφαλείας είναι μόλις κάτσουμε στις θέσεις μας, να ελέγξουμε τις αποστάσεις των κοντινότερων εξόδων κινδύνου, διότι πολλές φορές στον πανικό χάνουμε την ομαλή σκέψη και λογική μας. Επίσης εφόσον εντοπιστούν, να ενημερωθούμε καταλλήλως για το πως ανοίγουν, διότι το να ξέρουμε απλά που βρίσκονται δεν βοηθά και πολύ. Τέλος η κίνησή μας εντός του διαδρόμου του αεροσκάφους να γίνεται πάντοτε με μαζεμένα χέρια στο στήθος μας και με ανασηκωμένα τα πόδια μας, προς αποφυγή εμποδίων.

Εν κατακλείδι, βλέπουμε πως η πιθανότητα να συμβεί κάτι σε μία πτήση είναι ελάχιστη και κάποιος θα μπορούσε να πει «αν είναι να σου κάτσει, θα κάτσει». Και εγώ κυρίως αυτής της άποψης ήμουν, αλλά εφόσον υπάρχουν οι σχετικές πληροφορίες δράσης μας προς αποφυγή κάποιου θανάτου, γιατί να μην τις ακολουθήσουμε; Μπορεί να ακούγεται λίγο υπερβολικό αλλά με σωστή προετοιμασία, λογική σκέψη και ψυχραιμία,  μπορούμε να εξαντλήσουμε κάθε πιθανότητα για να ταξιδεύουμε με ήσυχο και ασφαλές, πάνω από όλα, «κεφάλι».