Μειωμένα εμφανίζονται τα τροχαία για το έτος 2017 σε σχέση με το 2016 σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της τροχαίας.
Το εν λόγω άρθρο αναφέρεται στην μελέτη των τροχαίων ατυχημάτων που έγιναν στην χώρα μας τα έτη 2016 και 2017 με βάση τα επίσημα στοιχεία που εξέδωσε η τροχαία μετά από σχετική της ερευνά. Αναλύεται πιο συγκεκριμένα η σοβαρότητα της κατάστασης των θυμάτων (νεκροί-βαριά τραυματίες-ελαφρά τραυματίες) σοβαρότητα των ατυχημάτων (ελαφρά-σοβαρά-θανατηφόρα), τα είδη των τροχαίων (σύγκρουση-εκτροπή-παράσυρση πεζού-πρόσκρουσή-ανατροπή), και τα αίτια των ατυχημάτων.
Πιο συγκεκριμένα, είχαμε μείωση των θανάτων σε 75 περιπτώσεις τροχαίων, μείωση των βαριά τραυματισμένων κατά 151 και των ελαφρά τραυματισμένων κατά 728.Αναφορικά με την έκταση των τροχαίων επιτευχθεί μείωση 485 μονάδων στα μικροτροχαία ή ελαφρά, 135 στα σοβαρά και 75 στα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα. Αθροίζοντας τα νούμερα των δυο σημαντικότερων κατηγόριων δηλαδή των σοβαρών και των θανατηφόρων ατυχημάτων παρατηρείται μια σημαντική μείωση της τάξεως των 209 μονάδων, ένα νούμερο που μπορεί να δείχνει μικρό μπροστά σε εκείνα των ατυχημάτων αυτών των κατηγοριών που συνέβησαν 607 σοβαρά και άλλα 679 θανατηφόρα, παραμένει όμως αξιοσέβαστο και αξιέπαινο καθώς αποτελεί ένα δείγμα ελπίδας στον συγκεκριμένο τομέα ο οποίος μαστίζει την χώρα μας.
Αναλύοντας την πιο σημαντική κατηγορία των τροχαίων ατυχημάτων, η οποία δεν είναι άλλη από αυτήν των θανατηφόρων. Παρατηρούμε πως τις δύο πρώτες θέσεις στα είδη των τροχαίων κατέχουν οι συγκρούσεις μεταξύ δύο ή περισσοτέρων οχημάτων και οι εκτροπές των πορειών των οχημάτων κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες αντίστοιχα, με 262 ατυχήματα να ανήκουν στην κατηγορία της σύγκρουσης και 230 σε εκείνην της εκτροπής.
Η χώρα μας δυστυχώς κατέχει μια από τις υψηλότερες θέσεις σε τροχαία ατυχήματα ανά τον κόσμο, και ειδικότερα σε θανατηφόρα τροχαία. Οι λόγοι που συμβαίνει αυτό ποικίλουν κάποιοι από αυτούς ενδεικτικά είναι: 1)Έλλειψη οδικής παιδείας και σεβασμού προς τους άλλους οδηγούς, 2)παράνομη οδήγηση από ανήλικους ειδικότερα σε επαρχιακές πόλεις, 3)κατάσταση μέθης, 4)υπερεκτίμηση οδικών ικανοτήτων και επίδειξη αυτών, 5)κακή κατάσταση και συντήρηση των δρόμων. Παρόλα αυτά το 2017 επιτευχθεί κάτι σπουδαίο η μείωση των τροχαίων κατά 667 μονάδες.
Σημαντικότερη από όλες τις αναλύσεις που εξέδωσε η τροχαία βάση των ερευνών και των καταγραφών της είναι εκείνη των αιτίων που προκάλεσαν θανατηφόρα ατυχήματα. Ως σημαντικότερο αίτιο για τα θανατηφόρα ατυχήματα αποδεικνύεται η υπερβολική ταχύτητα καθώς εξαιτίας της σημειώθηκαν 84 θανατηφόρα. Με μικρή διάφορα μόλις 4 περιπτώσεων στην δεύτερη θέση βρίσκονται τα τροχαία με αναφορά σε πεζούς. Ακολουθούν με 69 περιπτώσεις η απόσπαση της προσοχής του οδηγού, με 60 η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, με 43 η παραβίαση προτεραιότητας, με 19 το αντικανονικό προσπέρασμα και τέλος με 10 η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως σε 314 περιπτώσεις θανατηφόρων τροχαίων, νούμερο αρκετά μεγάλο σχετικά με τα υπόλοιπα, παρέμειναν αδιευκρίνιστα η αδημοσίευτα και κατατάχθηκαν στην κατηγορία λοιπά αίτια.
Εν κατακλείδι , παρατηρώντας τα παραπάνω στοιχεία που δημοσιεύτηκαν από την επίσημη σελίδα της τροχαίας καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως ενώ πραγματοποιήθηκε ένα πολύ σημαντικό και θετικό βήμα το οποίο είναι η μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, το ποσοστό της μείωσης είναι σχεδόν αμελητέο συγκριτικά με εκείνων που συνέβησαν. Συνεπώς οι αρμόδιες αρχές είναι άξιες συγχαρητηρίων, αλλά πρέπει να συνεχίσουν και να αυξήσουν την δουλεία που καταβάλουν.