Ολοκληρωμένη αξιολόγηση της απόδοσης του ηλεκτρονικού εμπορίου σε μικρές και μεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις: Μια ανάλυση με βάση τους πόρους

e-commerce

Α. Ο τίτλος του άρθρου

Ολοκληρωμένη αξιολόγηση της απόδοσης του ηλεκτρονικού εμπορίου σε μικρές και μεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις: Μια ανάλυση με βάση τους πόρους

Comprehensive Evaluation of E-commerce Performance in Small and Medium-Sized Tourism Enterprises: A Resource-Based Analysis

 Β. Ενεργός σύνδεσμος που να οδηγεί στο άρθρο

https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-84941028413&origin=recordpage

Γ. Το citescore του περιοδικού και η λέξη κλειδί που χρησιμοποιήθηκε στην αναζήτηση του.

citescore: 3

λέξεις-κλειδιά: tourism, e-commerce

Δ. 1. Τι προσπαθεί να βρει το άρθρο.

Ο σκοπός του άρθρου αυτού είναι η παρουσίαση είναι να αναδείξει τον τρόπο με τον οποίο το ηλεκτρονικό εμπόριο και οι πλατφόρμες δικτύου των επιχειρήσεων επηρεάζουν τον τουρισμό. Εστίασε στη σημασία υιοθέτησης ηλεκτρονικού εμπορίου στον τουρισμό και συγκεκριμένα στις μικρές επιχειρήσεις. Ανέλυσε την επίδραση παραγόντων όπως το επίπεδο δικτύου των επιχειρήσεων και ο αριθμός ταξιδιωτικών ιστοτόπων στις online πωλήσεις τουριστικών εισιτηρίων και προσφέρει προτάσεις για την προώθηση της ανάπτυξης του τουριστικού ηλεκτρονικού εμπορίου, τόσο στην Κίνα, όσο και στην επαρχία Anhui.

2. την μεθοδολογία έρευνας του άρθρου πχ. (ερωτηματολόγιο, eyetracking κτλ.)

Η μεθοδολογία περιελάμβανε τη συλλογή δεδομένων τουρισμού και ηλεκτρονικού εμπορίου για την επαρχία Anhui έως το 2013.

Η βασική στατιστική μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε ήταν το Μη Γραμμικό Μοντέλο Αυτοπαλινδρόμησης Διανύσματος (Nonlinear VAR Model)
Αυτό το μοντέλο χρησιμοποιείται για να καταγράψει τις γραμμικές αλληλεξαρτήσεις μεταξύ πολλαπλών χρονοσειρών.
Οι μεταβλητές που συγκεντρώθηκαν για την ανάλυση ήταν:
“Online travel ticket sales” (OTS): ο συνολικός όγκος των online κρατήσεων ταξιδιωτικών εισιτηρίων στην επαρχία Anhui (εξαρτημένη μεταβλητή) 
“Enterprise network level” (NE): ο εταιρικός βαθμός δικτύωσης, που ορίζεται από την ιδιοκτησία υπολογιστών και το ποσοστό πρόσβασης στο Διαδίκτυο
“Travel website number” (WE): ο αριθμός των τουριστικών ιστοτόπων που έχουν δημιουργηθεί και είναι online 
Πραγματοποιήθηκαν διάφορες στατιστικές δοκιμές και αναλύσεις:
ADF Unit Root Test: Χρησιμοποιήθηκε για να ελεγχθεί η σταθερότητα των δεδομένων των μεταβλητών LnOTS, LnNE και LnWE
Διαπιστώθηκε ότι τα δεδομένα ήταν ασταθή και εφαρμόστηκε διαφορική επεξεργασία για να γίνουν σταθερά
Προσδιορισμός της βέλτιστης καθυστέρησης (optimal lag length) για το μοντέλο VAR, χρησιμοποιώντας λογισμικό (STATA)
Βρέθηκε ότι η βέλτιστη καθυστέρηση ήταν 2
Εφαρμογή του μοντέλου VAR για να ελεγχθεί το πώς επηρεάζουν οι μεταβλητές η μία την άλλη με το πέρας του χρόνου. Στην περίπτωση αυτή, ο αντίκτυπος του επιπέδου δικτύωσης των επιχειρήσεων (NE) και του αριθμού των τουριστικών ιστοτόπων (WE) στις online πωλήσεις ταξιδιωτικών εισιτηρίων (OTS)
(Π.χ. αν αυξηθούν οι τουριστικές ιστοσελίδες φέτος, θα αυξηθούν οι online πωλήσεις του χρόνου;
Granger Causality Test: Χρησιμοποιήθηκε για την ανάλυση των αιτιωδών σχέσεων μεταξύ των μεταβλητών. Αν, δηλασή, μια μεταβλητή μπορεί να προβλέψει την άλλη.
(Π.χ. αν αυξηθούν οι ιστοσελίδες ή η ψηφιακή υποδομή, είναι πιο πιθανό να αυξηθούν και οι online πωλήσεις;)
Βρέθηκε ότι τόσο το LnWE όσο και το LnNE είναι αιτία Granger για το LnOTS 
Impulse-Response Analysis: Χρησιμοποιήθηκε για την ανάλυση του σταθερού μοντέλου  VAR.  Στόχος να διερευνηθεί τι συμβαίνει στις online πωλήσεις όταν υπάρχει αλλαγή (σοκ) σε κάποια άλλη μεταβλητή 
(Π.χ. αύξηση των ιστοσελίδων)
και Variance Decomposition: Χρησιμοποιήθηκαν για την ανάλυση του σταθερού μοντέλου VAR. Στόχος να διερευνηθεί το πόσο πολύ συμβάλλει κάθε παράγοντας στην αύξηση των online πωλήσεων.
(Π.χ. ιστοσελίδες, σύνδεση επιχειρήσεων στο ίντερνετ) 

3. Τα ερωτήματα που θέτει πχ. αν έχει ερωτηματολόγιο τις ερωτήσεις.

  1. Πώς επηρεάζει το επίπεδο του επιχειρηματικού δικτύου τις διαδικτυακές πωλήσεις εισιτηρίων;
  2. Ποια είναι η επίδραση του αριθμού των τουριστικών ιστοσελίδων στις διαδικτυακές πωλήσεις τουριστικών προϊόντων;
  3. Υπάρχει αιτιακή σχέση ι(Grander Casuality) μεταξύ των τεχνολογικών παραγόντων και της τουριστικής κατανάλωσης;
  4. Ποια είναι η σχετική συνεισφορά καθεμιάς μεταβλητής στη διακύμανση των online πωλήσεων;

4. Τα αποτελέσματα που έχει βρει.

Τα βασικά αποτελέσματα του άρθρου δείχνουν τα εξής:

  • Υπάρχει μακροχρόνια σχέση ισορροπίας (long-term equilibrium) μεταξύ του επιπέδου του επιχειρηματικού δικτύου (LnWE) και των online πωλήσεων τουριστικών εισιτηρίων (LnOST).

  •  Μέσα από την ανάλυση Grander ο αριθμός τουριστικών ιστοτόπων (LnWE) και το επίπεδο δικτύωσης των επιχειρήσεων (LnNE)  αποτελούν αιτίες για τις online πωλήσεις ταξιδιωτικών εισιτηρίων (LnOTS).

Μέσα από την ανάλυση impulse-response, διαπιστώνεται ότι:

  • Όταν το LnWE δέχεται θετικό σοκ, οι online πωλήσεις αυξάνονται σταδιακά.

  • Αντίστοιχα, όταν το LnNE δέχεται σοκ, οι online πωλήσεις μειώνονται αρχικά αλλά σταθεροποιούνται αργότερα.

Μέσω της ανάλυσης κατανομής διακύμανσης (variance decomposition):

  • Το LnWE συμβάλλει όλο και περισσότερο στην εξήγηση της μεταβλητότητας των online πωλήσεων, φτάνοντας στο 39,92%.
  • Το LnNE φτάνει να εξηγεί το 49,89% της διακύμανσης των online πωλήσεων.

Συνολικά, το άρθρο καταλήγει ότι τόσο το επίπεδο του επιχειρηματικού δικτύου, όσο και ο αριθμός των τουριστικών ιστοσελίδων έχουν σημαντική επίδραση στις διαδικτυακές πωλήσεις τουριστικών εισιτηρίων.

5. Τα συμπεράσματα του

Συμπερασματικά, η έρευνα αυτή επισημαίνει την ανάγκη να αναλάβει ευθύνη το κράτος και να δημιουργήσει ένα εξωτερικό περιβάλλον που θα ευνοήσει το τουρισμό και  το ηλεκτρονικό του εμπόριο. Για να πραγματοποιηθεί αυτό, το κράτος πρέπει να υιοθετήσει πολιτικές που στοχεύουν σε δαπάνες στην τεχνολογία, στη φορολογία, στην πολιτική και στη νομοθεσία για αναπτυχθεί το ηλεκτρονικό εμπόριο στον τουρισμό της χώρας. Πιο συγκεκριμένα,  για να εκσυγχρονιστεί η χώρα, υπάρχει ανάγκη για δημιουργία πληροφοριακής υποδομής, εθνικής βάσης δεδομένων και πλατφόρμα παροχής πληροφοριών για το ηλεκτρονικό εμπόριο και τον τουρισμό. Ακόμη, σημαντική είναι και η ενθάρρυνση της συμμετοχής των τουριστικών επιχειρήσεων στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Ειδικότερα, οι μικρομεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις θα πρέπει να συνδέονται σε μεγάλες πλατφόρμες, να ενταχθούν σε τουριστικές συμμαχίες και να αξιοποιήσουν δημόσιες πλατφόρμες. Επίσης, για να αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο το ηλεκτρονικό εμπόριο στον τουρισμό θα πρέπει να αναπτυχθεί τουριστικό e-commerce με ασφαλείς και αποτελεσματικούς μηχανισμούς πληρωμής και να γίνει απαραίτητη η συνεργασία ανάμεσα σε τουριστικές επιχειρήσεις και χρηματοπιστωτικούς φορείς. Τέλος, για να αναδειχθεί ο τουρισμός μέσα από το ηλεκτρονικό εμπόριο χρειάζεται στρατηγική branding και εξατομικευμένες υπηρεσίες. Κατά αυτό το τρόπο, ο τουρισμός θα αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και θα αποτελέσει δυνατό εργαλείο της χώρας.

6. Δικές σας σκέψεις-ιδέες προτάσεις σχετικά με την έρευνα

Η έρευνα παρουσιάζει ένα σημαντικό θέμα που αφορά την επίδραση του επιπέδου του επιχειρησιακού δικτύου και των τουριστικών ιστοσελίδων στις online πωλήσεις εισιτηρίων. Παρότι το άρθρο χρησιμοποιεί μια τεχνική ποσοτική προσέγγιση (VAR model, impulse-response analysis κ.ά.), θα ήταν χρήσιμο να συνδυαστεί με ποιοτικές μεθόδους, όπως συνεντεύξεις ή ερωτηματολόγια προς τουρίστες και επαγγελματίες του κλάδου, ώστε να κατανοηθεί βαθύτερα η εμπειρία και η συμπεριφορά των χρηστών.Επιπλέον, θα μπορούσε να προστεθεί μια πιο σαφής ανάλυση του ρόλου των social media και mobile εφαρμογών στην τουριστική αγορά, στοιχεία τα οποία εξελίσσονται ραγδαία. Τέλος, θα είχε ενδιαφέρον να εξεταστεί η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στις online κρατήσεις, καθώς και το πώς επηρεάζεται από την ασφάλεια των πληρωμών, κάτι που το άρθρο αναφέρει αλλά δεν αναλύει εμπειρικά.



wpChatIcon