Ενδιαφέρον και πρωτότυπο το φετινό ακαδημαϊκό εξάμηνο (ηχητικά)

https://nemeculab.dmc.ionio.gr/studentmedia/wp-content/uploads/2020/06/online-courses-period-covid19.jpg

Οι πλατφόρμες για τα διαδικτυακά μαθήματα

Η διαδικασία της διαδικτυακής διδασκαλίας θα μείνει αξέχαστη σε φοιτητές και  εκπαιδευτικούς.

Το εαρινό εξάμηνο του 2020 βρήκε τους Έλληνες φοιτητές και εκπαιδευτικούς να πραγματοποιούν διαδικτυακά μαθήματα μέσα από κατάλληλες πλατφόρμες λόγω της  καραντίνας που υποβλήθηκε στην χώρα, ύστερα από την εξάπλωση του COVID-19.

Στις 17  Μαρτίου το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων έβγαλε ανακοίνωση για την εφαρμογή της εξ αποστάσεως διδασκαλίας των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων μέσω ειδικών πλατφορμών αλλά και την ενίσχυση της μέσω συμπληρωματικών λογισμικών,προκειμένου να διασφαλιστεί η δημόσια υγεία.

 

Η έναρξή τους ήταν “αναγκαία προκειμένου να μην χαθεί το εξάμηνο και η επαφή με το αντικείμενο”, όπως αναφέρει η δεσποινίς Μπεκιάρη. Ήταν μια πρωτόγνωρη κατάσταση που εντάχθηκε ξαφνικά στην καθημερινότητα τόσο των φοιτητών όσο και των εκπαιδευτικών. Στην αρχή, η ομαλή διεξαγωγή των μαθημάτων δεν ήταν δυνατή λόγω διάφορων προβλημάτων που δημιουργήθηκαν.

Το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών ήταν τεχνικού χαρακτήρα. Πολλά άτομα, δεν είχαν πρόσβαση στο Διαδίκτυο, δεν διέθεταν υπολογιστές, ή ακόμα και αν διέθεταν, ενδεχομένως έπρεπε να τους μοιραστούν και με άλλα μέλη της οικογένειας. Αρκετοί ήταν, επίσης, αυτοί που έπρεπε να μάθουν να χειρίζονται κάποια συσκευή ή τις πλατφόρμες που χρησιμοποιούσαν για τα διαδικτυακά τους μαθήματα, αλλά και να συνηθίσουν τον υπολογιστή ως μέσω διαβάσματος, επειδή η διανομή  των βιβλίων θα αργούσε λόγω της κατάστασης. Άλλο ένα σημαντικό πρόβλημα που αντιμετώπισαν αρκετοί φοιτητές ήταν η έλλειψη των κατάλληλων προγραμμάτων, που τους ήταν απαραίτητα για την παρακολούθηση και την εξάσκηση τους στα μαθήματα.

Πρόγραμμα ανοιχτού λογισμικού για εργαστήριο

Οι δυσκολίες ήταν πολλές, όμως με την καλή θέληση των εκπαιδευτικών και των φοιτητών άρχισαν να επιλύονται και η διαδικασία αυτή να οδεύει προς μία ομαλή λειτουργία. Η φοιτητική κοινότητα ενώθηκε. Ο ένας βοήθησε τον άλλον λύνοντας  με αυτόν τον τρόπο διάφορα προβλήματα που αντιμετώπιζαν. Στο έργο αυτό συνέβαλαν και οι καθηγητές ενισχύοντας τους φοιτητές  με σημειώσεις, προτείνοντάς τους e-books για να καλύψουν την απουσία των βιβλίων αλλά  και προγράμματα τα οποία οι φοιτητές θα μπορούσαν εύκολα να κατεβάσουν και να χρησιμοποιήσουν.

Ο νέος τρόπος διδασκαλίας είχε μεγάλη απήχηση στην φοιτητική κοινότητα. Οι φοιτητές αποδέχτηκαν τα διαδικτυακά μαθήματα με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό. Αυτά  έδωσαν στους φοιτητές “την αίσθηση της κανονικότητας… και μας έβγαλαν σε ένα βαθμό από την ανία και την πλήξη”, όπως αναφέρει η δεσποινίς Παρασκευοπούλου.

Διάβασμα για τα διαδικτυακά μαθήματα

Η καραντίνα επηρέασε αρνητικά την ψυχολογία των φοιτητών. Όμως, η διαδικασία των διαδικτυακών μαθημάτων την ενίσχυσε καθώς “έδωσε την δυνατότητα να κάνουμε κάτι δημιουργικό και ενεργητικό μέσα στο σπίτι”, όπως μας αναφέρει η φοιτήτρια της ψυχολογίας.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας πάνω από το 90% των προπτυχιακών μαθημάτων  κατάφεραν να συνεχιστούν διαδικτυακά. Το υπόλοιπο ποσοστό αφορά εργαστήρια ή κλινικά εργαστηριακά  μαθήματα.

Μέσα από την διαδικασία αυτή μάθαμε να χειριζόμαστε καλύτερα την τεχνολογία, να ξεπερνάμε τις δυσκολίες που προκύπτουν , να επικοινωνούμε περισσότερο με φίλους και συμφοιτητές για διάφορους προβληματισμούς και πάνω από όλα να εκτιμάμε την ανθρώπινη επαφή και την υγεία. Την επαφή που είχαμε στα δια ζώσεις μαθήματα δεν  μπορεί να  αντικαταστήσει κανένας άλλος  τρόπος διδασκαλίας.