Ποια η διαδικασία διεξαγωγής του μαθήματος και πως επιλύθηκαν οι αναμενόμενες και μη δυσκολίες.
Από 29 Απριλίου που ξεκίνησε η διαδικασία τηλεκπαίδευσης λόγο της εξάπλωσης του covid-19 όλοι έπρεπε να προσαρμοστούμε σε μία νέα πραγματικότητα που επηρέασε κυρίως μαθητές και καθηγητές με τα αναπόφευκτα τεχνικά και μη προβλήματα που προέκυψαν.
Πως ακριβός γινόταν τα μαθήματα και πως διαμορφώθηκαν οι ώρες διδασκαλίας ;
«Καταφέραμε, με πολύ προσωπική δουλειά πρώτα εμείς να εξικοιωθούμε με τα εργαλεία τηλεκπαίδευσης, μεταξύ μας με μηνύματα στο viber. Παράλληλα όμως το Πάσχα η δουλειά με τους μαθητές γίνονταν μέσω viber. Οι διδακτικές ώρες διαμορφώθηκαν ως εξής : δύο φορές τη βδομάδα γινόταν μάθημα μέσω της πλατφόρμας webex σε διαφορετικά μαθήματα κάθε φορά. Η τάξη μου όμως (Δ’) έκανε τέσσερις φορές τη βδομάδα: δύο μαζί μου, μία με τη συνάδελφο αγγλικής φιλολογίας και μία ώρα θρησκευτικών με τον κ. Διευθυντή για τη συμπλήρωση των ωραρίων τους.»
Τι κάνατε με τις εργασίες, πως τις δίνατε στα παιδιά και πως τις παραλαμβάνεται ;
«Ιδιαίτερα όταν αποφασίσαμε ως σύλλογος διδασκόντων ότι θα προχωρήσουμε στη διδακτέα ύλη εμείς οι παλιότεροι σε υπηρεσία συνάδελφοι στέλναμε φωτογραφισμένες τις σελίδες του κάθε μαθήματος με λεπτομερείς σημειώσεις όπως αυτές του πίνακα. Βάλαμε κάποιες βατές εργασίες των βιβλίων ή δικές μας σε έγγραφα word για να τις κάνουν οι μαθητές, στα βιβλία ή στα τετράδια τους μετά οι μαθητές στέλνανε πίσω φωτογραφίες από τις ασκήσεις για έλεγχο και διόρθωση όπως και εμείς που στέλναμε τις απαντήσεις κάποιων εργασιών συμπληρωμένες για αυτοδιόρθωση από τους μαθητές»
Υπήρξαν τεχνικά προβλήματα κατά τη διάρκεια των τηλεδιασκέψεων ;
«Βέβαια, κατά τη διάρκεια των τηλεδιασκέψεων αντιμετώπισα διάφορα προβλήματα. Κάποια παιδιά δε μπορούσαν να ανοίξουν τις κάμερες ή τα μικρόφωνα τους ,με άκουγαν αλλά δε τα άκουγα εγώ, έτσι μου έγραφαν στο chat ενώ κάποια αλλά έβγαιναν λόγο κακής σύνδεσης. Τη πρώτη μάλιστα φορά μου είπαν ότι δεν ακουγόμουν εγώ έτσι αγόρασα ειδικά ακουστικά με τα οποία ευτυχώς λύθηκε το πρόβλημα. Αντιμετώπισα όμως εκτός της τεχνικής μορφής προβλήματα και αλλά ψυχολογικής αιτιολογίας. Υπάρχει μαθήτρια μου που παθαίνει κρίσεις πανικού και δε μπορούσε να συμμετάσχει σε αυτή τη μορφή διδασκαλίας εντέλει συμφωνήσαμε μόνο να παρακολουθεί τα μαθήματα χωρίς να της δίνω το λόγο ούτε να ανοίγει τη κάμερα της χωρίς αυτό να γίνει αντιληπτό από τους συμμαθητές της.
Επίσης υπάρχει μαθητής μου με μαθησιακές δυσκολίες που όμως με τη σύγχρονη και ασύγχρονη, μέσο viber, τα πήγε καλύτερα από ότι στη τάξη όμως λόγο οικονομικών προβλημάτων τους έκοψαν τη σύνδεση στο Internet σε αυτή τη περίπτωση φροντίσαμε με το Διευθυντή του σχολείου και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων να του παρέχουμε δωρεάν Internet (από γνωστή εταιρία)»
Ποιος ήταν ο ρόλος των γωνιών σε όλο αυτό ;
«Ο ρόλος των γωνιών φαίνεται υποστηρικτικός και λέω φαίνεται γιατί κανείς δε μπορεί να ξέρει τι πραγματικά συμβαίνει σε ένα σπίτι και τη πίεση που δέχτηκαν οι γονείς οι οποίοι ξαφνικά έγιναν και δάσκαλοι, βοηθώντας τα παιδιά τους όχι μόνο στα μαθήματα αλλά και στη εξηκοίωση της καθημερινής χρήσης των νέων τεχνολογιών. Αυτή η αποστολή άλλους τους ενθουσίασε στέλνοντας, σε εμάς τους καθηγητές, θετικά, υποστηρικτικά και ευχαριστήρια μηνύματα ενώ άλλοι το τελευταίο καιρό αποστασιοποιούνται και δε ανταποκρίνονται στη ασύγχρονη εκπαίδευση όπως πρώτα λέγοντας μου “δε θα ήθελα να πιέσω άλλο το παιδί μου τώρα που ξεκίνησαν τα φροντιστήρια και το καλοκαίρι”»
Χειριστήκαμε τη κάθε περίπτωση διακριτικά χωρίς πίεση αλλά με διάθεση συνεργασίας προσπαθώντας να λύσουμε το κάθε πρόβλημα αλλά η αλήθεια είναι ότι δε συγκρίνετε με τη δια ζώσης διδασκαλία.
Πηγή : Εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με πολυετή εμπειρία στο χώρο που φέτος επέβαλε αίτηση παραίτησης λόγο συνταξιοδότησης και επιθυμεί να παραμείνει ανώνυμη.